Koelkast compressor

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Koelkast compressor

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Marcelles44
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een koelkast compressor om bijvoorbeeld een Stuart 10V te laten draaien?

Misschien is dit vloeken in de kerk en ik weet, er gaat niets boven het draaien op echte stoom, maar voor demo doeleinden lijkt het mij wel handig om de stoomketel even snel op druk te kunen brengen met een elektrische compressor. Ik heb wel een gewone compressor staan maar dat ding maakt zo’n gigantische herrie als ie aanslaat. Ik zoek meer iets voor in de huiskamer.

Iemand ervaring hiermee?

Erik.B
    Deelnemer

Hallo Marcelles

Ik heb zelf ook een koelkast compessortje uit een oude koelkast gesloopt.

deze zijn mooi stil. Het is geen snelle compressor. Ik heb geprobeerd om een van mijn loc er op te laten lopen via de ketel druk op bouwen maar je bent sneller je druk kwijt dan wat hij geeft. Het zou misschien wel apart je Machine kunnen laten lopen mits hij goed in gelopen is.

Wees wel alert als je daar mee je ketel mee op druk zet…ze zijn wel sterk en kunnen 40 bar druk op bouwen 🙄

Probeer het maar zou ik zeggen ;)

Succes!

Erik

Marcelles44
    Deelnemer

Erik, bedankt voor jouw reactie. Ik ga het inderdaad gewoon maar proberen…. Via de sloop of Marktplaats moet ik wel aan een oude koelkast kunnen komen.

groet, Marcel v. E.

Erik.B
    Deelnemer

Denk er om dat je voorzichtig bent met het Demonteren van de koelkast. Er kan nog druk op de leidingen staan. Dus werk met handschoenen en zeker een veiligheids bril!

Laat zo’n leiding rustig leeg lopen (buiten). daarna als hij leeg is kun je rustig gaan knippen.

marcel s
    Deelnemer

Hallo

wat ook goet werkt zijn de membraam compresser

van die draag baare verfspuiten

[img]http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/010%20verfspuit.jpg[/img]

zit meteen alles op

ik heb hem via marktplaats gekocht voor 10 euro :D

is redelijk stil levert veel lucht 😉 ik kan er met gemak een paar

op laten lopen[img]http://stoom.paginamarkt.nl/foto/2007/10/08/4-gallery.jpg[/img]

mvg Marcel

Marcelles44
    Deelnemer

Inmiddels heb ik (voor niets) een koelkastcompressor kunnen bemachtigen. Het ding netjes uitgebouwd (met veiligheidsbril).

De compressor doet het goed maar levert helaas (veel) te weinig lucht om mijn stoommachientjes te kunnen laten draaien. Enige oplossing is een ketel(tje) er tussen die dan als buffer kan dienen, je kunt dan de machine even laten lopen, totdat de ketel weer leeg is. Nadeel is dan wel weer dat je een automatische afslag moet maken als de ketel op maximale druk is.

Het idee van zo’n verfspuitcompressortje spreekt mij daarom meer aan en dus ga ik daar maar naar op zoek…..

Wilde toch even mijn ervaring met iedereen delen.

groet, Marcel

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven