De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › (stoom)Ketels › Kranen, aansluitingen ed zelf maken.
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 4 maanden geleden door
john.
- AuteurBerichten
- 29 januari 2008 om 22:40 #479
lempereur
DeelnemerZoals ik in een andere topic al schreef heb ik onlangs het idee opgevat om een stoommachine te bouwen. Ik heb een hele eenvoudige vraag: Maken jullie kraantjes en bv aansluitingen zelf of kopen jullie die? Als ze zelf gemaakt worden waar kan ik er dan tekeningen van vinden? Of is er een boek of tijdschrift wat ik kan kopen? Om een idee te geven wat ik wil maken heb ik een linkje van een advertentie op Marktplaats bijgevoegd:
http://link.marktplaats.nl/130683296 .Beadnkt maar alvast voor de reacties en de groeten uit het land waar we nu een goed glas Frans vocht gaan pakken.
29 januari 2008 om 23:06 #4441Beunhaas102
DeelnemerBij een link moet je altijd zorgen dat er een spatie tussen zit, in jou geval is bijgevoegd: en aan het einde de punt erbij aangeschreven waardoor de link niet werkt. Zo doet ie het wel;
http://link.marktplaats.nl/130683296 😉 Wat betrefd de kraantjes kan ik je niet helpen
😳 Gokje, technische groothandel? Maar ik denk dat er andere forumleden zijn die hier meer ervaring mee hebben
😆 29 januari 2008 om 23:31 #4442Alex
DeelnemerAppendages zoals op de foto’s komen meestal uit Engeland, zoek de links (commercieel) die op mijn website staan er maar eens op na. Er hangt echter wel een prijskaartje aan, een verzameling als op de eerste foto doet vele honderden euro’s. Ik maak dan ook veel zelf, veel van tekeningen uit de Onder Stoom en ook op het web zijn wel tekeningen te vinden. Bij de technische groothandel kun je alleen terecht voor grotere kraantjes e.d. maar dat heeft alleen zin als je iets bouwt in 1:3 of zo. 30 januari 2008 om 10:40 #4443john
DeelnemerTIP: “Handboek model stoommachines” Oegema & van Dort.
eenmalige aanschaf, maar een berg informatie en kennis + een aantal tekeningen van machines en installaties.
daarin ook voorbeelden van afluiters, peilglas armaturen, sifons, terugslagkleppen etc.
Op zich eenvoudig zelf te maken, dus, boek aanshaffen.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.