Laagspanningsontsteking

De nieuwste berichten Forums Motoren Verbrandingsmotoren Laagspanningsontsteking

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Anonymous
    Deelnemer

Wie kan mij vertellen wat laagspanningsontsteking is en met welke spanning het werkt.Hoe kan ik het zelf maken?

Ik ben nl. bezig met een schaalmodel van onze liggende eencilinder gaszuigmotor. Het is een groot apparaat: boring 10 inch, slag 18 inch en een vliegwieldiameter van 185 cm. Leeftijd ergens in de buurt van 100 a 110 jaar. Het is een Stockport, maar de fabriek bestaat niet meer. De motor is geplaatst in de Buitenmolen in Zevenaar, waar ik molenaar ben. Sinds 1978 ben ik modelbouwer en het einde is nog lang niet inzicht.

Graag een reaktie.

Mijn E-mailadres is:wbjkampes@hetnet.nl

Anonymous
    Deelnemer

Laagspannings ontsteking voor verbrandings motoren is een electrisch eenvoudige ,maar mechanisch moeilijke ontsteking. In de verbrandings kamer bevindt zich een laagspannings bougie die bestaat uit een geisoleerde vaste electrode en een beweegbare massa electrode.Deze wordt bediend door een nok en maakt even voor het bovenste dode punt van de zuiger contact met de vaste electrode.Hierdoor wordt een stroomkring gesloten bestaande uit een accu en in serie geschakeld een spoel.Bij het verbreken van de stroomkring door het plotseling openen van de contacten van de laagspannings bougie ontstaat in de verbrandings kamer een sterke vonk die het mengsel in de cylinder ontsteekt. De vonk is zo krachtig door de zelfinductie van de spoel.

Een practisch werkend concept is een 12 Volt accu in serie met een spoel uit een TL buis armatuur. Succes en GR. Johan van Zanten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven