De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › Lasersnijden/waterstraalsnijden
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 2 maanden geleden door
Roy Wilms.
- AuteurBerichten
- 2 juli 2006 om 21:02 #2417
Alex
DeelnemerAchter de schermen zijn inmiddels tekeningen ontstaan die door Erwin zijn omgezet naar digitaal. We hebben nu de vraag wat beter is koud of warm gewalsde plaat. Ik meen dat je beter warm gewalste plaat kan gebruiken dan koud gewalst. Als je uit een koud gewalste plaat een frame freest , trekt de plaat krom door de materiaalspanning terwijl warm gewalst ahw uitgegloeid is en dus niet trekt. Ik heb geen idee of dat ook op gaat bij waterstraal snijden, misschien is hier iemand die het weet en anders vraag ik het wel na bij dat snijbedrijf. Groeten Alex
3 juli 2006 om 19:19 #2418Anonymous
DeelnemerAlex, tot 3mm is bijna alle plaat koudgewalst. Daarboven is het meestal warmgewalst. ik weet niet of je aan de frameplaten nog moet buigen/frezen?
Ik heb trouwens de mogelijkheid om prive onderdelen te laten lasersnijden. Staal tot 25mm. Alu tot 12mm. messing wordt door de meesten niet lasergesneden. Dit geldt ook voor koper en de zachtere aluminiumsoorten. De reden hiervoor is, dat deze materialen een zeer sterk licht-weerkaatsend smeldbad hebben. (degene die al eens vleoibaar koper gezien hebben, kunnen dat bevestigen). Dit smeltbad kan ervoor zorgen dat de laserstraal teruggekaatst wordt de machine in, wat resulteerd in een beschadigde snijkop of beschadigde spiegels.
Als er mensen interesse hebben in lasersnijwerk/buigwerk/laswerk, kunnen ze contact opnemen. Tevens kan ik ook 3D en 2D cad tekenen. (dus bijvoorbeeld frameplaten of andere onderdelen optekenen, zodat deze gesneden kunnen worden)
Roy Wilms
3 juli 2006 om 19:24 #2419Roy Wilms
DeelnemerAlex, tot 3mm is bijna alle plaat koudgewalst. Daarboven is het meestal warmgewalst. ik weet niet of je aan de frameplaten nog moet buigen/frezen?
Ik heb trouwens de mogelijkheid om prive onderdelen te laten lasersnijden. Staal tot 25mm. Alu tot 12mm. messing wordt door de meesten niet lasergesneden. Dit geldt ook voor koper en de zachtere aluminiumsoorten. De reden hiervoor is, dat deze materialen een zeer sterk licht-weerkaatsend smeldbad hebben. (degene die al eens vleoibaar koper gezien hebben, kunnen dat bevestigen). Dit smeltbad kan ervoor zorgen dat de laserstraal teruggekaatst wordt de machine in, wat resulteerd in een beschadigde snijkop of beschadigde spiegels.
Als er mensen interesse hebben in lasersnijwerk/buigwerk/laswerk, kunnen ze contact opnemen. Tevens kan ik ook 3D en 2D cad tekenen. (dus bijvoorbeeld frameplaten of andere onderdelen optekenen, zodat deze gesneden kunnen worden)
Roy Wilms
25 september 2006 om 00:46 #2420Alex
DeelnemerWe zijn nu bijna 3 maanden verder. Ik heb 2 maanden terug een keer gebeld, toen was men druk, vlak voor de vakantie, maar kennelijk is het te veel moeite om zelfs maar een offerte te maken. Degenen die wel eens onder de rubriek stoomwalsen en trekkers kijken weten dat de voorwals inmiddels gereed is, en de achterwals schiet ook op. De frameplaten heb ik in huis en zal ik ook traditioneel zelf gaan maken. Conclusie : proefballon neergestort, kennelijk zijn kleine opdrachten voor de industrie niet interessant maar dat wist ik al. Roy Wilms wil ik nog wel bedanken voor zijn aanbod, dat onthoud ik wel tot een volgende gelegenheid. Groeten Alex
25 september 2006 om 15:00 #2421Roy Wilms
DeelnemerHallo, juist met die kleine opdrachten wil ik graag de medehobbyist helpen. Ik heb laatst al iemand geholpen, door de frameplaten voor zijn sik te laten snijden.
Ik weet zelf al te goed, hoe lastig het is om aan zulke producten te komen, als je zelf niet in het vak zit. Daarom wil ik er jullie graag mee helpen. het bedrijf waar ik dat laat doen is echt niet duur, en hebben zeker verstand van hun vak. Wij doen al zo´n 8 jaar zaken met hun, en dat gaat nog altijd prima.
Dus als je iets hebt, schroom niet om het mij te vragen. Ik kan evt eerst een prijs doorgeven.
Groetjes
Roy Wilms
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.