De nieuwste berichten › Forums › Motoren › Heteluchtmotoren › Loctite
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 3 maanden geleden door
Gompy.
- AuteurBerichten
- 18 februari 2008 om 08:00 #498
Sander
DeelnemerHallo, mijn eerste stirling motor is gereed. Ik heb echter een probleempje met de verdringer zuiger. Conform bouwtekening heb ik deze gemaakt van het einde van een viltstift (jazeker
😉 ) icm met een gedraaid deksel. In de bouwbeschrijving wordt aangegeven dat eea met loctite wordt vastgezet.Nu ben ik even wezen kijken, maar Loctite is schreeuwend duur. Zijn er alternatieven? De temperatuur wordt erg hoog, een `gewone` lijm laat los.
Hardsolderen wordt denk ik erg lastig. De wand van de verdringer zuiger is ca. 0,3mm dik aluminium.
Andere vraag, heeft iemand een overzicht van de diverse types Loctite?
18 februari 2008 om 11:44 #4576Gompy
DeelnemerLoctite 648 is zeer sterk en bestand tegen hoge temperatuur. Je kan ook bij de plaatselijke autoshop vragen om (vloeibare)pakking(lijm), deze is over het algemeen ook geschikt voor hogere temperaturen.
18 februari 2008 om 17:45 #4577Alex
DeelnemerLoctite 648 is geschikt tot 175 graden C. Voor hogere temperatuur gebruik ik Permatex voor hoge temp, gaat tot 230 graden, nummer kan ik zo gauw niet meer vinden. En de prijzen vallen wel mee als je de kleinste verpakkingen neemt, je hebt werkelijk maar een druppeltje nodig dus 5 of 10 ml is zat. Alex
18 februari 2008 om 19:15 #4578Gompy
DeelnemerBij de genoemde 175 graden laat de loctite 648 nog lang niet los, de lijm gaat dan wel broos worden.
Ik lijm mijn flex-assen van de speedboot met loctite 648, maar ik moet echt met de brander de lijm *verbranden* wil de as los komen uit de huls.
19 februari 2008 om 07:44 #4579john
DeelnemerOok ik gebruik 648 om krukassen mee te lijmen, onder andere die van mijn clayton stoomwagen. Zeer betrouwbare lijm !
ook het wormwiel voor de stuuras van mijn koffiepot wals is met 648 verlijmd, je hebt nbog een paar seconden om je onderdeel in de juiste stand te fixeren, en dan begint het lijmproces al, rustig laten drogen en het zit muurvast.
19 februari 2008 om 09:30 #4580Gompy
DeelnemerEr zit echter nog e1n maar aan het gebruik van loctite 648. Wanneer je ferro en non ferro aan elkaar lijmt moet je gebruik maken van de activator.
Er zit wel e1n nadeel aan, de 648 hard sneller uit maar zit wel veel vaster.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.