losse kop

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Fred Smits
    Deelnemer

Hallo forum,

Ik heb vandaag een draaibankje tweehands gekocht (Hobbymat MD65) met buiten een rits beitels, een vaste en een meedraaiende center erbij. In de losse kop zit een boorkop. Hoe krijg ik die er uit? Die boorkop lijkt zo vast als een huis te zitten, maar ik kan niets vinden om het ding los te krijgen. Schroeven? Tikje met een hamer? Coca Cola? Bankje lijkt geruime tijd niet gebruikt. Hoe zit dat in elkaar.

Groeten,

Fred Smits

Erik.B
    Deelnemer

Hallo Fred

Als het goed is, kun je deze er uit krijgen door deze helemaal naar achteren te draaien (Overigens hoort dat bij elke draaibank zo). houd de boor kop vast want deze word er uit geduwd. Als het niet wil, beetje WD40 bij de boor stift spuiten en even wachten.

Als het nog vast zit, tikje tegen het handwiel aan als je tegen zijn aanslag zit. Beste met een slag koper om schade aan je bankje te voorkomen.

Probeer eerst het boven staande voor dat je “geweld” gaat gebruiken ;)

Groeten

Erik Bos

Beunhaas102
    Deelnemer

Inderdaad, gewoon aan het handwiel van de losse kop draaien die drukt hem er uiteindelijk uit.

Leuk bankje om mee te beginnen!

Heel misschien toevallig gekocht van Klaas?

Fred Smits
    Deelnemer

Dank Eric en Beunhaas,

tja hoe simpel kan het leven zijn; gewoon doordraaien.

De tip om wd40 te gebruiken houd ik in het achterhoofd; zal op de eerst komende stoomdag in Loon op Zand op zoek gaan naar een bus.

Nee, niet van Klaas gekocht. Iemand uit de wereld van de radiobestuurde auto’s gebruikte de draaibank eigenlijk nooit.

Heb anderhalf jaar lopen aarzelen. Wilde niet te duur beginnen. Weet helemaal niet of het gaat lukken, draaien. Bankje voelt degelijk aan; zo ver ik kan beoordelen geen speling. De centers komen perfect tegen elkaar aan, nu weet ik hoe die boorkop er uit kan.

Nogmaals bedankt.

Groeten,

Fred Smits.

Mark2007
    Deelnemer

zorg er altijd voor dat hetgene wat je erin steekt schoon is, het kleinste spaantje kan voor problemen zorgen.

Mark

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven