LTD-GTID

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #1182
    Chriske
    Deelnemer

    Dit is een eerst test rond een ideetje dat we bezig zijn uit te werken.

    http://gti-duffel.be/forum/viewforum.php?f=60&sid=51595b658584738bf207a047d3876c78

    Bedoeling is om de bouw van onze LTD’s eenvoudiger te maken.

    Chris

    #8898
    pfb
    Deelnemer

    Moi Chris,

    Met belangstelling volg ik je test.

    Goed nagedacht over de vervaardiging, met duidelijke foto’s.

    Dank je wel.

    Peter

    #8899
    Chriske
    Deelnemer

    De CD doosjes zullen worden vervangen door PVC cilinders.

    Enkele foto’s hoe die cilinders gesneden worden.

    Wellicht deed iemand dit al eerder…?

    http://gti-duffel.be/forum/viewtopic.php?f=60&t=158&sid=a7db67a945f7a66b3a7932be2b0df44b

    #8900
    Chriske
    Deelnemer

    ..en we zijn weeral een stapje verder.

    [img]http://gti-duffel.be/4B/StirlingLTD/P1020641.JPG[/img]

    http://gti-duffel.be/4B/StirlingLTD/P1020649_mpeg2video.mpg

    Bijna alle onderdelen zijn klaar dus onze leerlingen kunnen beginnen met monteren van hun Stirling. Streefdoel is een 40-tal motors die klaar moeten zijn tegen begin mei (Open deur in onze school)

    Na heel wat aanpassingen en kinderziektes de wereld uithelpen is de eerst sinds een paar dagen klaar en operationeel.

    Momenteel doet hij het redelijk goed. Hoewel ik niet 100% tevreden ben. In de uitvoering hieronder zitten de kinderziektes nog in, dus ik verwacht dat de volgende een pak sneller zullen kunnen en eventueel (zoals ik al op mijn vingers getikt werd -en terecht- ;-)..) zonder de koeling (die ik momenteel wél gebruik).

    Een van de grote bekommernissen is dat, door de opwarming van de grondplaat, die een beetje op en neer plopt tijdens de werking. De basisplaat is 5 mm dik maar in het binnenste deel werd die uitgedraaid tot een magere 0.8 mm. Bedoeling hiervan was om de warmte naar binnen toe sneller te laten verlopen. Maar blijkbaar is die 0.8 mm toch wat aan de dunne kant. Ik heb een sterk vermoeden dat hierdoor een beetje druk/compressie verloren gaat en we dus zodoende een beetje aan kracht verliezen.(Is trouwens duidelijk te zien in het filmpje)

    Er zijn nog wat aandachtspuntjes die we zeker moeten respecteren.

    http://gti-duffel.be/forum/viewtopic.php?f=60&t=159&sid=20e2f93a5e7cf9cf915955b9d14e266f

    #8901
    Chriske
    Deelnemer

    Ondertussen zijn de eerste LTD’s klaar voor onze Open Deur.

    Bedoeling was om alle LTD’s klaar te hebben maar spijtig genoeg niet dus.

    Na het doven van de kaarsje blijven de LTD’s nog 10 tot 15 minuten verder draaien. Dat heeft natuurlijk alles te maken met het ijs op de bovenplaat.

    http://gti-duffel.be/4B/P1020841_mpeg2video.mpg

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven