mamod 1313 stoomtrekker verbeteren.

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers mamod 1313 stoomtrekker verbeteren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Auteur
    bramsilverbug
    Deelnemer

Beste stoomlief hebbers,

Ik heb nog een oude Mamod 1313 stoomtrekker staan die nooit echt goed heeft gedraaid.

Daarom wilde ik vragen of deze makkelijk te verbeteren is, ik dacht zelf eraan om er bijvoorbeeld een vlampijpketel van te maken zodat die beter stoom produceert want dat is nu juist het probleem want dit is matig.

Moet ik er een compleet nieuwe ketel voor maken als ik een vlampijp ketel heb of kan ik de oude ketel verbouwen .

Het cilindertje heb ik ooit al eens vervangen door een verbeterde oscilerende en deze wilde ik er dan om het simpel te houden behouden.

Ik heb geen ervaring met bewerkingen zoals draaien , we hebben wel een kleine draaibank staan maar weet niet of deze geschikt is voor dit soort werk.

Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken en kan ik er misschien een goed werkende stoom traktor van bouwen!

Met vriendelijke groeten,

Bram

bramsilverbug
    Deelnemer
    bramsilverbug
    Deelnemer

Op internet een leuk voorbeeld gevonden om er een stoomtreintje van te maken. Dit lijkt me ook erg leuk.

Alleen zou ik dan een vlampijpketel willen maken en een 3 asser .

http://modelsteam.myfreeforum.org/archive/traction-engine-to-locomotive__o_t__t_20977.html” class=”bbcode_url”>http://modelsteam.myfreeforum.org/archive/traction-engine-to-locomotive__o_t__t_20977.html

gerard
    Deelnemer

Hoi Bram

waar stook je het machientje mee. Je zou een goede gas of spiritus brander kunnen bouwen. En deze proberen i.p.v. de ketel gelijk aan te passen.

M.v.g. Gerard

bramsilverbug
    Deelnemer

Ja daar zat ik ook al aan te denken om het eerst eens simpel te houden. Denk dat ik dan een gas brander maak.