metaal gezocht

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen metaal gezocht

6 berichten aan het bekijken - 9 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    joosik276
    Deelnemer

hallo

roy zou je dat dan kunne op stuuren ??

gr joost

Roy Wilms
    Deelnemer

Dat kan zeker. Als ik weet wat je nodig hebt.

Roy

joosik276
    Deelnemer

oke roy dat hoop ik dat ik dat morgen voor je weet

gr joost

john
    Deelnemer

joosik276 wrote:

ijgelijk niet nee

maar op school kan ik wel wat regelen dat er gedaait word

gr joost 😉

Beste Joost,

kun je zelf draaien, of wil je alles laten draaien door iemand anders ?

want, alhoewel je ontzettend ambitieus bent (plannen om een 5″ gea, NS 600 op 5″ of 7 1/4″, en spoor 1 stoomlocje te gaan bouwen) wat ik enorm waardeer ben ik toch bang dat zonder draaibank en draai ervaring dit een zeer lang verhaal gaat worden.

Bij de stoom modelbouw ontkom je niet aan een draaibank.

En ik vrees dat als je elk stukje draaiwerk aan anderen moet uitbesteden dat dit op gegeven moment ophoud.

Want in elke stoommachine zitten uren draaiwerk, niet alleen 4 of 6 wieltjes voor de spoor 1 loc, maar ook de assen, lagerbussen, buffers, bufferhouders, ketel appendages, cilinders en ga zo maar door.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar als op school iemand anders voor jou je draaiwerk moet doen… probeer het liever zelf te leren op de 1 of andere manier.

Draaibanken kosten geld, veel geld en ik snap dat je niet even een kleine 1000 euro kan neerleggen om een draaibank met toebehoren te kunnen kopen.

Ik heb ook lang moeten sparen voor mijn eerste draaibankje, 1200 gulden was toen voor mij ook veel geld (ik was 18 ).

Ik hoop echt dat bij jou op school mensen zijn die je willen helpen, i kwil alleen maar zeggen dat je iets meer zal moeten doen dan even regelen dat iemand wat draaiwerk doet.

Suc6 !!!

datema
    Deelnemer

Joost,

wat ik bedoel met 40 mm rond,is dat ik nog een rond stuk ijzer heb liggen met een diameter van 4 cm in doorsnede,wat groot genoeg is om er wielen uit te draaien voor jouw loc.

Het heeft niets te maken met mijn naam of zo.

Maar je mag eventueel best een stuk van mij hebben,als je verder niet weet waar je het krijgen kan.

Groet,

Evert.

joosik276
    Deelnemer

hallo

john ik znap je

dan zou ik moeten kijken of ik het bij een klien bedrijv kan doen en dat ze mij het leeren hoe ik moet draaien

ge joost

6 berichten aan het bekijken - 9 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven