Motor Emco compact 8 defect

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Motor Emco compact 8 defect

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Leon
    Deelnemer

Hallo,

Ik dacht een nette 2e hands Emco 8 gekocht te hebben piept na twee weken de elektro motor er tussenuit. :(

Hij heeft geen kracht meer, ik kan hem met de hand tegenhouden tijdens het inschakelen. Ook draait hij vaak dezelfde kant op, maakt niet uit hoe ik de schakelaar zet.

Wie o wie kan me helpen?

Rene Witteman
    Deelnemer

Haal even een nieuwe condensator, voor 95% kans dat hij het weer perfect doet.

sterkte Rene

Mark2007
    Deelnemer

Inderdaad ik vermoed ook dat de condensator het loodje heeft gelegd.

Ik hoop dat je niet te veel hebt betaald voor de emco (hoewel een condensator ook niet zo duur zal zijn)

Mark

Leon
    Deelnemer

Beset Rene en Mark,

Ik heb voor 12 euro een nieuwe condensator besteld een hoop dat het gaat helpen. Zodra ik meer weet meld ik me weer. Voor de Emco heb ik overiogens €700 betaald. Compleet met 3 klauw, 4 klauw, koelsysteem, beitels, snelspan houder, 2 vaste en 1 meedraaaiend center, boorkop en wat materiaal. Geen verkeerde koop dacht ik. Hij is overigens mooi spelingvrij.

Groeten

Leon

trix
    Deelnemer

inderdaad vrijwel zeker (al kijk ik nergens meer van op 😆 ) de condensator.

Mark2007
    Deelnemer

Leon wrote:

Beset Rene en Mark,

Ik heb voor 12 euro een nieuwe condensator besteld een hoop dat het gaat helpen. Zodra ik meer weet meld ik me weer. Voor de Emco heb ik overiogens €700 betaald. Compleet met 3 klauw, 4 klauw, koelsysteem, beitels, snelspan houder, 2 vaste en 1 meedraaaiend center, boorkop en wat materiaal. Geen verkeerde koop dacht ik. Hij is overigens mooi spelingvrij.

Groeten

Leon

misschien wat aan de hoge kant, maar dat ligt eraan hoe de staat is van de 3 en 4 klauw en het merk enz.

Een nieuwe emco compact 8E kost 975 euro, het enige verschil is dat er nu iemand uit China achter de knoppen staat die een hele week van 10 uur per dag maakt voor de prijs dat een originele emco medewerker 1 dag werkte, controle en specs zijn natuurlijk hetzelfde als van de oude emco’s.

Mark

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven