myford draaibank

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 14)
  • Auteur
    cornelis1945
    Deelnemer

:)beste mede hobbyisten.

ik heb een 2.e hands myford ml7 draaibank op het oog ,is dit een goede koop? (700 euro) waar moet ik op letten ,oa speling op de spindels,zijn de hoofd aslagers instelbaar, wie kan mij hierover informeren

bij voorbaat dank Cees

Ger Koelman
    Deelnemer

Beste Cornelis,

In ieder geval letten op slijtage in het bed, vooral aan de linkerkant (meest in gebruik) en waar de losse kop glijdt.Bed slijpen is kostbare zaak. De rest kun je bestellen (Myford.com).

Groeten, Ger.

cornelis1945
    Deelnemer

Ger Koelman wrote:

Beste Cornelis,

In ieder geval letten op slijtage in het bed, vooral aan de linkerkant (meest in gebruik) en waar de losse kop glijdt.Bed slijpen is kostbare zaak. De rest kun je bestellen (Myford.com).

Groeten, Ger.

beste Ger.

bedankt voor de goede tip.

na de draaibank goed te hebben geinspekteerd heb ik hem aangeschaft,

bleek niet veel gebruikt te zijn ,alleen moet aardig wat onderdelen aangeschaft te worden oa.wisselwielen. jammer is dat de klauwplaat misbruikt is. is mijn volgende vraag voor het algemeen , kan iemand mij een centrerende 3 klauwplaat (100 m/m ) voor de ml7 leveren.

gr.Cees

Mark2007
    Deelnemer

Wat is er aan de klauwplaat misbruikt, want de bekken kun je slijpen zodat hij weer netjes grip heeft.

Mark

cornelis1945
    Deelnemer

Mark2007 wrote:

Wat is er aan de klauwplaat misbruikt, want de bekken kun je slijpen zodat hij weer netjes grip heeft.

Mark

beste Mark .

2 bekken zijn flink beschadigd, w.v. de schroefdraad .ook de schroefdraad in de

klauwplaat is beschadigd. ik vraag mij af of nieuwe bekken de goede oplossing is vr.gr.Cees

Bij http://www.buitelaar.nl hebben ze achterplaten voor een myford ml7.

[img]http://www.buitelaar.nl/uimages/4397_HUIB%20ALLES%202339.jpg[/img]

Je kan ze draaien naar de maat die jij nodig hebt.

Uiteraard heeft buitelaar verschillende soorten en afmetingen klauwplaten.

[img]http://www.buitelaar.nl/uimages/3232_FOTO%20HUIB%201499.jpg[/img]

suc6 met je nieuwe aanwinst!

Gr. KvG

Mark2007
    Deelnemer

cornelis19451 wrote:

Mark2007 wrote:

Mark

beste Mark .

2 bekken zijn flink beschadigd, w.v. de schroefdraad .ook de schroefdraad in de

klauwplaat is beschadigd. ik vraag mij af of nieuwe bekken de goede oplossing is vr.gr.Cees

als de schroefdraad in de klauwplaat ook beschadigd is dan is het i.m. einde verhaal en zul je een nieuwe drieklauw (of vierklauw) aan moeten schaffen, zoals al genoemd heeft buitelaar een aantal verschillende merken.

mark

Will
    Deelnemer

Beste Cornelis,

Bij rdgtools@aok.com kun je alle onderdelen voor Myford bestellen, en zeer scherp aan de prijs

vriendelijke groet

Will Baakman

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven