myford super 7

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 55)
  • Auteur
    ger
    Deelnemer

Ik neem aan dat je meeneemplaat ook niet gebalanceerd is , en een flinke massa heeft.

Heb je al gecontroleerd of je spil wel spelingvrij is ? als er speling op zit kan hij op hogere toeren zomaar gaan slingeren met onbalans als gevolg.

ken
    Deelnemer

ja inderdaad de meeneemplaat heeft een flinke massa , en een stuk exentrisch staan !

maar met de drieklauw erop zou dit niet mogen gebeuren hé .

ik heb alles met de meetklok gecontroleerd en ik kan nergens een speling vinden , nog niet eens een afwijking van 0.01 !

ik weet het echt niet meer !

het enige wat ik nog kan bedenken is dat de bovenplaat waar de bank op bevestigd is te zwak is .

ger
    Deelnemer

Tja , ik kan niet zien hoe heftig je bankje staat te schudden natuurlijk.

Je kan je onbalans natuurlijk zoveel mogelijk onderdrukken door je machine op een zware voet vast te zetten, alleen je onbalans wordt er niet mee weggenomen 😉

Klauwplaten kunnen overigens best in onbalans zijn hoor, ze worden soms uitelkaar gehaald om schoon te maken , en niet precies elk onderdeel op de zelfde plek weer gemonteerd ( de 3 rondsels ) waardoor je plaat in onbalans is.

Hoe meer massa je klauwplaat heeft , hoe meer van belang is dat ie uitgebalanceerd is.

Je vertelt dat zonder klauwplaat de machine goed draait zonder trillen en schudden.

Dan moet het je klauwplaat wel zijn , ontbreekt er geen bout in of andere onregelmatigheden te zien ? ( foto zegt vaak meer dan 1000 woorden ).

Hoe ziet de voet er uit waar hij op gemonteerd staat etc , schiet eens wat plaatjes 😉

ken
    Deelnemer

hey ik heb plaatjes zat voor je , hoe plaats ik deze hier ?

gr

ger
    Deelnemer

Even een gratis account aanmaken op http://www.photobucket.com ( o.i.d.) dan je plaatjes uploaden, en je linkje hier plaatsen , werkt prima kost niks 😉

ken
    Deelnemer

http://s882.photobucket.com/albums/ac22/kenmelis/

hey hier de link , heb er een paar foto’s op gezet van mijn bankje ,

zal morgen fotos maken van de drieklauw .

waarvan wou je nog foto’s ?

gr

marcel s
    Deelnemer

Hallo Ken

Ik zelf heb ook een myford super 7

vraagje als je er geen klauw er op hebt zit en je laat je bank draaien en je houd de spindel tegen ( remmen ) trild hij dan

ik hoor het wel

mvg Marcel

ken
    Deelnemer

hoi marcel , wat bedoel je met de spindel tegenhouden ?

de vrijkoppeling ?

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven