myford super 7

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    ken
    Deelnemer

beste myford super 7 bezitters ,

ik denk dat ik nog steeds trillingen in men bankje heb , aangezien ik nieuw ben in het draaibank gebeuren (en nog nooit een andere super 7 in perfecte staat heb zien / horen draaien ) weet ik niet wat normaal is en wat niet voor een super 7.

graag zou ik eens een super 7 in perfecte tech staat horen en zien draaien .

wie kan me hierbij helpen ?

mocht er toevallig iemand zijn met verstand van zaken die eens bij mij in de buurt moet zijn om de één of andere reden , dat bent u zéér welkom om eens bij mij een kijkje te komen nemen .

ikzelf woon in maasmechelen (belgie)

dus mocht er iemand zijn bij wie ik eens naar een super 7 kan gaan kijken , of is er iemand van jullie die eens in de buurt moet zijn en naar mijn probleem wil komen kijken , dan hoor ik het graag .

gr

ken

Bert
    Deelnemer

Beste Ken,

Ik lees over je probleem met de Myford. Misschien kan ik een steentje bijdragen aan een diagnose.

kijk eens op lathes.co.uk, ga naar Myford en scroll op de begipagina een stukje naar beneden tot je komt bij het volgende hoofdstukje:

Super 7: General specification and comparising with Ml7.

Ongeveer halverwege dit hoofdstuk lees je het volgende:

…..On these models the countershaft assembly ran on needle roller bearings with the (standard-fit) clutch contained within the countershaft’s central 4-step cast-iron pulley. Surprisingly, the needle roller bearings gave rise to noise and vibrations – and the clutch was also prone to rattle unless correctly adjusted – reference to the maker’s instructions on this point is vital…….

Kom je er niet uit dan is er nog ergens een Myford-usersgroep actief op het net. Weliswaar Engelstalig en je moet inloggen, maar je krijgt waar voor je ‘geld’.

groeten, Bert.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven