De nieuwste berichten › Forums › Locomotieven en spoorse zaken › Spoor 1 › NS 7100
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 1 maand geleden door
gerard.
- AuteurBerichten
- 29 oktober 2013 om 21:16 #1414
Maarten
DeelnemerVraag van een kers-vers lid van de Stoomgroep. Ik ben voorzichtig begonnen aan de bouw van de NS 7100 spoor 1, naar een tekening van de NVB nr. 20 000 18. Zijn er bouwers van deze lok die ook naar deze tekening gewerkt hebben en zijn die tijdens de bouw nog vreemde oplossingen tegen gekomen. Graag hoor ik van jullie bevindingen. Bij het doornemen van de tekeningen en de beschrijving heb ik hier en daar wat bedenkingen, maar misschien zijn deze niet gegrond.
Vandaar mijn vraag, graag wat reacties.
Vrg. Martin
30 oktober 2013 om 07:41 #10159Cor Stoom
DeelnemerHallo Maarten of Martin, welkom om het STOOM forum.
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vragen, maar je moet wel even vertellen welke lok het nu betreft want in de kop staat NS 7100 en in je verhaal heb je het over de NS 1700.
🙄 Dan heb je bovenaan deze bladzijde de “zoekfunctie” staan. Als je daar nu even op klikt en dan je zoekwoord invuld, kom je misschien aan je antwoorden of een deel ervan.
Veel succes met de bouw en de hobby.
mvg,
Cor.
30 oktober 2013 om 07:56 #10160Maarten
DeelnemerHallo Cor, Vergissing, het is als de kop luid de NS 7100.
Vrg Martin
30 oktober 2013 om 08:47 #10161Erik.B
DeelnemerHallo Martin, Ook van mijn kant welk kom op het forum.
Erg leuk te lezen dat je met spoor 1 lok begint!
Er is kort geleden nog een nieuwere bouw beschrijving geweest in het onderstoom blad. Is wellicht idee om deze artikelen te bestellen.
Hoe ver ben je met de bouw? Ik zal niet de enigste zijn die graag foto’s ziet.
😉 Mocht je vragen hebben kun je altijd deze stellen hier.
Mag ik vragen of je ook in het noorden woont?
Groeten,
Erik
30 oktober 2013 om 13:22 #10162Maarten
DeelnemerJa zeker Erik ik woon in Dokkum aardig in het noorden. Ook ben ik van plan op dit forum verslag te doen van de bouw. Zodra ik wat heb zal dat zeker met de schaal machinisten delen. Vrg. Martin
30 oktober 2013 om 14:02 #10163gerard
DeelnemerAllereerst welkom op het forum. Ik heb deze machine ook gebouwd. Alleen heb ik er een andere ketel
voor gebouwd. In eerste instantie had ik hem gebouwd als je gasstoker.
Omdat dit niet beviel zit er nu een spiritus ketel op. Dit bevalt zeer goed.
Deze dame rijd al weer een tijd haar diensten maar kan me niet herinneren
Dat ik problemen ben tegen gekomen.
Succes met de bouw en ben benieuwd naar foto’s.
Als je vragen hebt kan ik proberen te beantwoorden op mijn webpagina staan nog wel foto’s.
Groeten Gerard
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.