Ook maar even voorstellen …

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Ook maar even voorstellen …

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    sn00zerman
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Al enige tijd zit ik mee te lezen op dit forum, maar vandaag toch maar beslist om me in te schrijven. (temeer ik zodoende meteen een vraag kan posten)

Uiteraard, als eerste topic, mezelf maar even voorstellen.

(sommigen kennen me waarschijnlijk wel van diverse andere forums)

Ik ben dus Kris, geboren in 1974 (wat me momenteel 38 jaar op de teller geeft) – wonende in Ekeren (ten noorden van Antwerpen – België dus), samen met m’n lief vrouwtje :-)

Als kind altijd gefascineerd geweest door techniek en mecaniek. (uuuuren met Lego Technic gespeeld) Op m’n 12de echter gebeten door de informatica. Eerst heb ik buiten 2 jaar “mens en natuurwetenschappen”, nog 2 jaar “industriële wetenschappen” gedaan (met 2 uurtjes draaien/frezen per week, en véél ongelukken, haha), om uiteindelijk nog 2 jaar bedrijfseconomische informatica te doen, en daarna m’n A1 hoger onderwijs “toegepaste informatica” succesvol af te ronden.

Als IT’er (vroeger programmer – nu officiëel “business line analyst/manager” (analyzes maken en zeggen “hoe het moet” aan een team programmeurs), bleef het toch altijd wat kriebelen …

Zo heb ik de voorbije 7 jaar, mezelf de nodige electronica-kennis bijgebracht, en heb ik m’n eigen domotica-systeempje ontworpen als gevolg daarvan.

M’n hele leven wel door treinen gefascineerd geweest, (zo heb ik een H0 baan (tijdperk III – Duits – vooral stoom dus) in opbouw op 45 vierkante meter, waar ik ook alle electronica zelf voor bouw).

Vorig jaar heeft m’n vrouw (die soms erger door het treinen-virus gepakt is dan ik) een LGB startset gekocht (ik had altijd stiekem gedroomd van een tuinbaan, maar nooit durven over te praten …).

Daarom dit jaar de volledige tuin op de schop genomen, en een LGB baan aangelegd. (door ziekte is nog niet alles klaar, de tuin is helemaal in orde, maar er moeten nog een heleboel rails gelegd worden, momenteel is alleen de “onderste laag” en keerlus bruikbaar …)

Zodoende in contact gekomen met Dirk (Ardjoena) van KMYCA (waar ik en m’n vrouw ondertussen lid van zijn) …

Ondertussen staat er hier ook een draaibank, en ben ik begonnen aan m’n eerste (eenvoudig) projectje, een live-steam trammetje met één oscillerende cylinder, als ik me niet vergis heeft hier een artikel over in OS gestaan, namelijk “Brutus” …

Mensen die meer willen weten, kunnen altijd onze website/blog bekijken, op http://www.digitalplayground.be” class=”bbcode_url”>http://www.digitalplayground.be

groeten,

Kris (& Christel)

Gep Engler
    Deelnemer

Hallo Kris & Christel,

Zojuist even op jullie website gekeken. Ziet er op het eerste gezicht (plaatjes) leuk uit.

Maarrrrr…. Die lichtgele tekst op witte achtergrond is, op z’n zachtst uitgedrukt, helaas wat moeilijk leesbaar. Jammer!

Ik gebruik InternetExplorer 8. Hebben jullie suggesties voor verbetering?

Update: Zojuist heb ik zelf de oplossing gevonden:

Als ik vanuit de “Home” pagina bij voorbeeld “Technology” open in een nieuw tabblad of in een nieuw venster, dan zit ik met bovenstaand probleem.

Maar als ik het gewoon aanklik, gaat het wel goed.

Dus in nieuw venster of tabblad komt blijkbaar de achtergrond niet mee.

Ik ga vanavond eens lekker zitten lezen!

Met vriendelijke groet, Gep

sn00zerman
    Deelnemer

veel leesplezier :-)

vroeger werd er regelmatig verwezen naar een frame van m’n site, vandaar dat alle frames alleen “leesbaar” zijn vanop de hoofdpagina …

Sorry hiervoor …

groeten,

Kris

annajodi
    Deelnemer

hi. i like it bedankt voor het delen van deze site.this is zeer informatief bericht.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven