opstook problemen ns3400.

De nieuwste berichten Forums Locomotieven en spoorse zaken Spoor 1 opstook problemen ns3400.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    w.offenberg
    Deelnemer

ik heb de NS-loc 3400 gebouwd, brandstof kolen. Echter bij het stoken

ondervindt ik de grootste problemen om de kolen aan het branden te krijgen. Volgens onder stoom zou het met houtskool en spiritus moeten lukken. Is er iemand die mij van een alternatief kan voorzien?!

Jan
    Deelnemer

Hallo,

Ik gebruik meestal houtskool gedrenkt petroleum of lampolie,ik vindt het nadeel van spiritus dat het bij een volgende keer niet goed meer brand.Volgens mij komt dat door het verdampen van de alcohol en blijft er water over. Wel moet je met houtskool zolang blijven stoken tot er voldoende druk is ontstaan zodat je de blazer kunt gebruiken en dan pas verder gaan met kolen.

Groeten Jan Kwakkel

gerard
    Deelnemer

He die offenberg!!

Kijk eens aan!!! Ik gebruik ook altijd houtskool in petroleum inderdaad omdat de alcohol snel verdampt ook tijdens het opstoken. Een goede ventilator is natuurlijk ook van belang. Als je wil kan ik een keer langskomen en samen met je proberen, maar dat had ik volgen mij al een keer aangeboden. Ik hoor het wel, voor de zekerheid zal ik je mijn e-mailadres even geven g_van_egmond@hotnail.com.

In iedergeval veel sterkte. en blijven proberen mij lukt het ook niet gelijk de eerste keer.

Alvast een prettige jaarwisseling.

groeten gerard :D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven