De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Werkplaatstechniek › Oxyweld
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 10 maanden geleden door
Will.
- AuteurBerichten
- 20 januari 2009 om 19:37 #703
Will
DeelnemerIk ben op zoek naar een handleiding of gebruiksaanwijzing voor een Oxyweld autogeen lasapparaat copie of internet adres is ook goed, kosten worden uiteraard vergoed
vriendelijke groet
Will
20 januari 2009 om 22:18 #6690Zore
DeelnemerGaat het hier om een merk lasapparaten? Ik kan u bij deze wel voorzien van kopieen uit een boek over lassen, een oud boek met tekeningen en beschrijvingen van toortsen en veel meer. Heel gaaf boek…
21 januari 2009 om 08:21 #6691wim jan
Deelnemerhet oxyweld apparaat is volgens mij een las apparaat wat met waterstof peroxide en gedistileerd water werkt al verbrandings gas wordt er een butaan/propaan (60/40) mengsel gebruikt . het resulteerd in een relatief lage temp (+/_ 1650 )
het concept is achterhaald en prijzig (waterstofperoxide) voor een veredelde soldeer vlam
23 januari 2009 om 19:26 #6692jacco
DeelnemerHoi Wil Bedoel je solderen waarbij het het vloeimiddel (poeder) wordt aangezogen uit een fluxpot, die aangesloten zit op je slang van je lasbrander, zodat er een groenevlam uit je brander komt?
Groet Jacco
23 januari 2009 om 20:19 #6693Will
DeelnemerWaar mij het om gaat is een handleiding voor het reinigen, ik gebruik het apparaat om zeer gericht zilver te solderen, het wordt ook gebruikt door goud en edelsmeden voor het solderen van kettinkjes ed Het werkt met butaan en propaan mengsel als gas en produceert zuurstof uit waterstofperoxide.
De kosten van het solderen vallen erg mee gas is LPG en waterstofperoxide kost iets van 1,50 euro per kg
solderen met een setje van Rotenberg is duurder.
Dank voor de reactie`s
vriendelijke groet
Will
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.