perspex

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Huuk Huisen
    Deelnemer

Ik ben oliepotjes aan het maken van perspex. Maar hoe krijg ik dat spul na bewerking weer helder?

Alex
    Deelnemer

Door te polijsten

Foks Peter
    Deelnemer

Door te polijsten, netzoals Alex voorstelt.

Polijsten door eerst met zeer fijn waterproof schuurpapier en dunne olie af te werken (P-1200)

Hierna met z.g. Brasso (Koperpoets) te polijsten.

In de draaibank dat oliepotje, hoog toeren een zachte katoenen lap (Theedoek) brasso er op en flink druk geven. dit klusje is zo geklaard.

Groeten Peter.

Alex
    Deelnemer

Er staat dacht ik ergens iets over het maken en polijsten van oliepotjes in een nummer van de O.S. Ik ben er alleen niet aan toegekomen het op te zoeken maar ik meen dat je de binnenkant met een wattenstaafje met brasso moest doen en inderdaad in de draaibank.

Groeten Alex

Huuk Huisen
    Deelnemer

Bedankt voor de goede tips. Het werkt perfect!

groet,

Huuk Huisen

Beunhaas102
    Deelnemer

Let bij polijsten wel op dat polijstmiddel een slijpend/schurend effect heeft (met name de grovere middellen als bijv. Commadant 4), en dat het zeer slecht is voor het bed, geleidingen, bewegingsschroefdraden, lagering, klauwplaat etc. Als ik polijst met de draaibank haal ik meestal de losse kop van het bed af en de beitelhouder van de kruisslede en leg ik een paar kranten over het bed.

Gompy
    Deelnemer

Voor het polijsten van kunststof kan je ook tandpasta gebruiken.

Gewoon de tandpasta aanmaken met wat water en poetsen maar.

Voor heel fijn werk kan men (sigaren) as gebruiken en een beetje olie.

Iets duurder maar voor degene die niet willen knoeien is er polijstmiddel welke wordt verkocht om de venstertjes van mobieltjes op te knappen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven