plaat lijmen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #1079
    oomke
    Deelnemer

    Hallo,weet iemand de naam van het spul dat je gebruikt om een plaat te lijmen op een hulpstuk, om het daarna aan de zijkant te kunnen afdraaien? Het is een soort hars die je verwarmd en zo kan je het werk stuk bevestigen om het daarna af te draaien.

    #8548
    steven
    Deelnemer

    epoxy?

    #8549
    rovi
    Deelnemer

    Ik denk beter nooit een werkstuk op plaat lijmen voor draaiwerk!

    Locktight kan veel maar als het warm wordt lost het op.

    Beter een werkstuk inklemmen.

    #8550
    Foks Peter
    Deelnemer

    oomke wrote:

    Hallo,weet iemand de naam van het spul dat je gebruikt om een plaat te lijmen op een hulpstuk, om het daarna aan de zijkant te kunnen afdraaien? Het is een soort hars die je verwarmd en zo kan je het werk stuk bevestigen om het daarna af te draaien.

    Ik denk dat je schellak bedoeld, wordt vaak door horloge/klokkenmakers gebruikt, i.s.m. een vlakke draaischijf.

    Groet Peter.

    #8551
    rovi
    Deelnemer

    Schellak gebruik ter isolatie van doorslaan van spanning in een trafo

    #8552
    Foks Peter
    Deelnemer

    rovi wrote:

    Schellak gebruik ter isolatie van doorslaan van spanning in een trafo

    Ja daar wordt het ook voor gebruikt, je kan er ook nog een kast mee lakken, of een brief verzegelen………….het is een product uit de oudheid.

    Oplosbaar in alcohol en vloeibaar te maken door warmte……..

    Groet Peter.

    #8553
    oomke
    Deelnemer

    Foks Peter wrote:

    rovi wrote:

    Schellak gebruik ter isolatie van doorslaan van spanning in een trafo

    Ja daar wordt het ook voor gebruikt, je kan er ook nog een kast mee lakken, of een brief verzegelen………….het is een product uit de oudheid.

    Oplosbaar in alcohol en vloeibaar te maken door warmte……..

    Groet Peter.

    IK heb ooit gehoord dat het een poeder is dat je verwarmd op je werkstuk, dan word het zacht, nu druk je de vlakke draaischijf erop en wacht dan tot het geheel hard word. Nu kan je je werkstuk aan de zijkant afdraaien. Als het klaar is verwarm je het weer en laat het werkstuk los van de draaischijf. Wie weet hoe dat spul heet?

    #8554
    rovi
    Deelnemer

    waarom niet gewoon een gaatje boren in het midden als de schijf te groot is en dan bout en moer gebruiken om in te spannen en daarna misschien of gat dicht lassen of als het nodig is het gat op maat maken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven