Probleem draadsnijden op draaibank.

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Probleem draadsnijden op draaibank.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #1876
    Snipper
    Deelnemer

    Best forumleden.

    Wie het weet mag het zeggen.

    Ik heb al heel veel schroefdraad gemaakt op de draaibank , maar nu loop ik tegen een probleem aan.

    Ik heb een staaf van onbekende samenstelling.

    Hier moet M14x1.25 op gesneden.

    Tijdens het snijden worden er van de flanken en de toppen stukjes weggeplukt.

    Dit ziet er niet uit en wil dit graag oplossen.

    Wat ik al geprobeerd heb.

    HSS beitel en hardmetalen beitelplaatje.

    Toeren variërend tussen 50 en 300.

    Gewone invoeding.

    Differentiële invoeding.

    Beitelslede op 29.5 graad.

    Invoedingsdiepte gevarieerd.

    Niets helpt.

    Is er iemand hier op het forum met wijze raad ????

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    #11605
    Rene Witteman
    Deelnemer

    Beste, ik zou zeggen: as gebruiken voor iets anders en van een stuk automatenstaal bv het zelfde proberen, kun je kijken of het aan de bank, gereedschap of materiaal ligt.

    groet René

    #11606
    Snipper
    Deelnemer

    Met automatenstaal gaat het prima en in messing ook.

    Zal dus aan het materiaal liggen.

    Bedankt voor de tip.

    Gr. Ad

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven