Probleem met Weiler draaibank

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Probleem met Weiler draaibank

25 bericht aan het bekijken (van in totaal 25)
  • Auteur
    Chefke
    Deelnemer

Ik zal even vertellen hoe het erbij staat, de Weiler is volledig gedemonteerd

tot de laatste bout toe :P Er zijn een aantal zaken die ik nog over het hoofd heb gezien, met het demonteren van de tandwielkast kwam ik nog wat olielekkage tegen en heel wat vloeibare pakking. Nu is er iemand zo handig geweest om geen keeringen te monteren vandaar de lekkage 😆 Het volgende probleem kwam ik tegen er zitten in totaal 4 v-snaren op en 2 daarvan kun je zo vervangen maar die andere 2 zitten om de hoofdspil en daarvan is er 1 in zeer slechte staat daar is een hap uit.Om die 2 v-snaren te vervangen moet je de hoodspil uit bouwen dus zo gezegd zo gedaan maar met het demonteren kwam ik weer wat nieuws tegen 😆 Er zijn twee lagers zeer slecht er zitten gewoon putten in terwijl de lagers geen bijgeluid gaven, nu heb ik besloten om maar alle lagers van de hoofdspil te vervangen nu we toch bezig zijn 🙄 Nu krijg ik die lagers pas over 3 weken maar weet iemand hier toevallig hoe je die hoekcontactlagers afstelt?

Het bed is zo goed als kaal even de linialen demonteren en even de rest goed schoonmaken. Het beste is natuurlijk het bed met het support te laten slijpen anders is het nog maar half werk, heeft misschien iemand een goed vertrouwd adres waar ze zo’n bed kunnen slijpen.

Alvast bedankt,

Chefke

25 bericht aan het bekijken (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven