De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Werkplaatstechniek › quuuantum kwaliteit
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 1 maand geleden door
lempereur.
- AuteurBerichten
- 7 april 2008 om 13:43 #541
Mark2007
DeelnemerGeinig die quantum kwaliteit(made in china), ik probeerde met het bijgeleverde torx8 sleuteltje een beitelplaatje van de houder af te halen, beide kanten kon ik met de hand zo krom draaien, ik heb nog geprobeerd de korte kant vlak te slijpen maar het kleurde direct blauw, met mijn merk torx schroevendraaier was het geen probleem om het beitelplaatje los te krijgen. [img]http://i27.tinypic.com/2wn7oth.jpg [/img] Mark
7 april 2008 om 13:56 #5275Anoniem
InactiefIk heb je topic titel even een ietsie pietsie korter gemaakt, verziekte de layout op de normale stoomgroep pagina een klein beetje hier… 7 april 2008 om 14:32 #5276lempereur
DeelnemerHé Mark, maar zou het niet zo kunnen zijn dat je met beide kanten al zo veel ,,voorwerk,, had verricht dat hij met de schroevedraaier gewoon los ging? Klein voorbeeld: Een paar weken geleden vroeg mijn vrouw me een pot sperciebonen open te maken wat haar maar niet wilde lukken. Na ik het een paar maal had geprobeerd, en mij lukte het ook niet, ging de telefoon welke ik natuurlijk direct beantwoorde. Vervolgens kwam mijn zoon van 11 binnen en draaide de pot met twee vingers in de spreekwoordelijke neus open.
Groeten uit het land waar we ons afvroegen of pa nu zo weinig kracht in de vingers had of zoonlief nu zo sterk was, maar we desondanks s’avonds een heerlijke bonenschotel hebben genuttigd.
7 april 2008 om 15:02 #5277Guzzzy
DeelnemerHopelijk is de kwalilteit van het apparaat zelf ietsje beter. 7 april 2008 om 17:00 #5278Mark2007
DeelnemerNou nee weinig voorwerk, van de torx sleutel, en ik maak hier thuis altijd de potten open 😆 Ik begon met het sleuteltje zelf bij het korte eind vast te houden zo tussen mijn vingers dus super veel kracht kon je er niet opzetten, tot mijn verbazing tordeerde de torx sleutel vrijwel direct, met de schroevendraaier moest ik toch wel aardig wat kracht zetten, blijkbaar was door het gebruik het beitelplaatje steviger vast gaan zitten.
De originele quantum beitelplaatjes zijn overigens niet erg best, ik heb die vervangen door hetzelfde type maar dan van het merk seco en dat is een geweldige verbetering (en dan heb ik nog niet eens de moderne seco plaatjes met die superharde coating).
De houders van quantum doen het overigens nog wel naar behoren
Mark
8 april 2008 om 05:22 #5279Roy Wilms
Deelnemermark, dit verhaal is mij ook bekend. Vandaar dat ik nietmeer begin aan die goedkope troep, maar alleen nog werk met Sandvik coromant spullen. is wel een tikkie duurder, maar dat haal je er dik en dubbel uit. Ook buitelaar platen en al die andere kermismerken komen er bij nietmeer in.
Roy
[edit. het verhaal van de pot sperciebonen is logisch. De deksel hiervan zit zo vast, door het vacuum in de pot. Als jij de deksel al iets verdraait hebt, kan er heel langzaam lucht in de pot, waardoor hij na een tijdje makkelijk opengaat.)
8 april 2008 om 18:01 #5280Mark2007
DeelnemerJa ik heb ook twee buitelaar beitelplaatjes, die zijn duur en halen het niet bij de kwaliteit van de seco plaatjes, met sandvik plaatjes heb ik nog geen ervaring. En wat bereft die pot bonen, een bijl uit de 5 euro bak werkt ook, op het moment dat er een gaatje in de deksel zit gaat hij zo open, ik heb dat overigens nooit nodig gehad, ik grijg altijd commentaar dat ik zelfs de doppen van de frisdrankflessen te hard aandraai, zo hard dat de rest ze hie rniet los kan krijgen.
Mark
8 april 2008 om 22:40 #5281Beunhaas102
DeelnemerMark2007 wrote:En wat bereft die pot bonen, een bijl uit de 5 euro bak werkt ook, op het moment dat er een gaatje in de deksel zit gaat hij zo open, ik heb dat overigens nooit nodig gehad, ik grijg altijd commentaar dat ik zelfs de doppen van de frisdrankflessen te hard aandraai, zo hard dat de rest ze hie rniet los kan krijgen.
Of de pot bonen in spannen in de 3klauw (met zachte uitgedraaide bekken), en een centerboortje in de losse kop
😆 - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.