De nieuwste berichten › Forums › Locomotieven en spoorse zaken › 3½", 5", 7¼" spoor › Rails 3,5"
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 10 maanden geleden door
Anoniem.
- AuteurBerichten
- 15 mei 2004 om 17:37 #46
Anonymous
DeelnemerHallo allemaal, Ik heb een Hornby Live Steam Stephensons Rocket gekocht die ik maandag op ga halen.
Hier zit een rondje rails bij (voor zover ik weet van plastic), maar dat vind ik eigenlijk niet genoeg…
De spoorbreedte is 3,5″. Weet iemand of hiervoor rails te krijgen is in de handel? Zo niet, zijn er ergens mallen of beschrijvingen beschikbaar zodat ik het zelf zou kunnen maken?
Met vriendelijke groet,
Remco Vegting
[img]http://www.stoomgroepholland.nl/rocket.jpg [/img] 15 mei 2004 om 17:40 #1907Anoniem
InactiefBeste Remco, Ik weet ook niet waar je eventueel 3,5″ rails zou kunnen kopen, mogelijk kan je eens informeren bij het Modelbouw Atelier in Apeldoorn (zie de link op de website)
Wel zijn er op diverse plaatsen in het land modelbouwclubs die diverse banen hebben liggen (3½”, 5″, 7¼” spoor).
Deze clubs zijn b.v. te vinden in Den Haag (Zuiderpark), Krimpen a/d IJssel (Stormpolder), Leek (Nienoord), zie ook weer de links op onze website.
13 oktober 2004 om 14:24 #1908Anonymous
DeelnemerHallo, volgens mij is de rocket geen 3,5 inch maar een spoor 2 lok (52 mm)
rails voor deze lok is eenvoudig zelf te maken op basis van railstaven van lgb. houten dwarsliggers eronder en vast spijkeren. dan is het niet zo moeilijk om rails te maken.
groeten rinke groot
9 juli 2007 om 14:22 #1909rvegting
Deelnemerr.groot wrote:Hallo,
volgens mij is de rocket geen 3,5 inch maar een spoor 2 lok (52 mm)
rails voor deze lok is eenvoudig zelf te maken op basis van railstaven van lgb. houten dwarsliggers eronder en vast spijkeren. dan is het niet zo moeilijk om rails te maken.
groeten rinke groot
Volgens de doos is het een 3,5″ model…
23 juli 2007 om 18:45 #1910john
Deelnemerrvegting wrote:r.groot wrote:Hallo,
volgens mij is de rocket geen 3,5 inch maar een spoor 2 lok (52 mm)
groeten rinke groot
Volgens de doos is het een 3,5″ model…
Dit kan heel goed kloppen, 3 1/2″ spoorbreedte.
Ik denk niet dat deze rails in de handel te koop is, maar zelf maken kan altijd.
3 1/2″ is 89mm tussen de spoorstaven, dus als je kan lassen dan is het niet zo moeilijk denk ik, wel een hoop gesjouw, dat dan weer wel.
24 juli 2007 om 11:42 #1911Anoniem
InactiefIk heb in Leek afgelopen jaar bij Rob Sauerbier een stuk rails gekocht om 5″ rails te maken (railstaaf en voetjes, je hoeft alleen nog maar de bielsjes zelf te maken) deze hebben ze ook in 3,5″ rails De rails zelf is van aluminium. - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.