Rondstaf grafiet waar te krijgen?Door Didado / De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › Algemeen › Rondstaf grafiet waar te krijgen?Dit onderwerp bevat 16 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door Didado.8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 17)1 2 3 →AuteurBerichten 3 september 2008 om 08:46 #614 DidadoDeelnemerIemand een suggestie waar ik grafiet rond kan krijgen voor het maken van een Stirling motor zuigertje?Dank 3 september 2008 om 11:15 #5924 norwinDeelnemerWaarom grafiet en geen brons.Dat smeert ook en is makkelijker verkrijgbaar denk ik. 3 september 2008 om 16:02 #5925 DidadoDeelnemerdankje, maar ik zoek grafiet. 3 september 2008 om 16:13 #5926 GompyDeelnemerGa eens bij een electro-motor-revisie-bedrijf, bv Facta Beverwijk, langs en vraag daar naar oude koolborstels.Je zal ze wel zelf even rond moeten draaien, dat is een heel leuk klusje 4 september 2008 om 06:32 #5927 DidadoDeelnemerGompy wrote:Ga eens bij een electro-motor-revisie-bedrijf, bv Facta Beverwijk, langs en vraag daar naar oude koolborstels.Je zal ze wel zelf even rond moeten draaien, dat is een heel leuk klusje Dank, goeie suggestie 4 september 2008 om 10:25 #5928 H. van UffelenDeelnemerBij elektronica winkels of op internet is rond staf verkrijgbaar gebruiken ze voor het maken van spoelen.Dit materiaal is van koolstof/grafiet. 4 september 2008 om 17:57 #5929 GompyDeelnemerH. van Uffelen wrote:Bij elektronica winkels of op internet is rond staf verkrijgbaar gebruiken ze voor het maken van spoelen.Dit materiaal is van koolstof/grafiet.Knappe jongen als je daar een zuiger van kan draaien…. 5 september 2008 om 06:39 #5930 DidadoDeelnemerGompy wrote:H. van Uffelen wrote:Bij elektronica winkels of op internet is rond staf verkrijgbaar gebruiken ze voor het maken van spoelen.Dit materiaal is van koolstof/grafiet.Knappe jongen als je daar een zuiger van kan draaien….Wat is het verschil met de koolborstels?AuteurBerichten8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 17)1 2 3 →Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.Inloggen Gebruikersnaam: Wachtwoord: Houd me ingelogd Inloggen