RVS boren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Welk type boor is het meest geschikt voor het boren in RVS .

Uit wat voor materiaal moet deze dan bestaan en in welke hoeveelheid .

Liefst met vermelding van een fabrikant en waar te koop .

Graag een reactie . Rens van Woudenberg

pfb
    Deelnemer

Moi Rens,

HSS boren.

Voor verdere vragen is Google je beste vriend.

Kijk ook eens verder in de site van Stoomgroep Holland. Bij de leveranciers.

Groetjes Peter

rovi
    Deelnemer

Ik heb een Dormer Handboek met alle gegevens van alle tools en materialen, boren , frezen, indien belangstelling , kan ik mailen.

gr Rob

Mark2007
    Deelnemer

Voor boren in RVS gebruik je niet dezelfde gereedschappen als staal, je gebruikt hardere boren met Cobalt erin, dat zie je vanzelf aan de kleur, gewone boren zijn zwart en Cobalt boren chroom achtig, je zult ook zien dat de hoek tov een gewone metaalboor iets anders is en het snijvlak anders is.

Mark

bijvoorbeeld : http://www.rvsland.nl/Webwinkel-Product-1716111/Cobalt-Boor-voor-RVS.html

Roy Wilms
    Deelnemer

Ik gebruik bijna al mijn boren van phantom. Verkrijgbaar bij o.a. de locloods. De boren voor rvs hebben artikelnummer 11.760.****

het ALLERBELANGRIJKSTE bij boren in rvs, is koelen, koelen, koelen. Voor een enkel gat gaat het met de standaard hss boren ook goed, maar komt het vaker voor, kun je beter een setje speciale boren hiervoor kopen.

Dus koelen is het belangrijkste. al is het maar met water.

Roy

trix
    Deelnemer

ik heb veel met de handboormachine in RVS geboord, dan is het: hard duwen en weinig toeren.

Mark2007
    Deelnemer

Ik heb wel meer meegemaakt dat rvs geboord werd met gewone boren, de punt kun je natuurlijk opnieuw slijpen, enkel ook de diameter van een gewone boor slijt nogal snel in rvs, gevolg is dat de diameters niet meer kloppen met alle gevolgen van dien.

Mark

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven