Scan gevraagd van artikel in Onder Stoom

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Scan gevraagd van artikel in Onder Stoom

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 9)
  • Auteur
    rolfm
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben van plan mijn Emco FB2 uit te rusten met een digitale uitlezing

Nu hoorde ik dat er in een uitgave van “Onder Stoom” uit 1997 hierover een atikel heeft gestaan.

Helaas was ik in die tijd nog geen lid

Ik ben dus opzoek naar het volgende artikel uit “Onder Stoom”

Digitale uitlezing voor freesmachine FB 2 e.d Werkplaatstechniek / Tips 161-10 1997

Wie zou mij hier aan kunnen helpen. (scan of copie)

Eventule onkosten worden natuurlijk vergoedt

Alvast bedankt

Groeten,

Rolf van Maasakker

john
    Deelnemer

Hee hallo Rolf,

ik kom even binnenvallen op je topic, maar je woont niet zo heel ver bij mij vandaan, leuk !

wat bouw je zoal ?

Groet,

John

rolfm
    Deelnemer

Hoi John,

Dank voor je reactie.

Ik sta nog aan het begin van mijn modelbouw carriere

Afgelopen jaar bij het ROC in Eindhoven een cursus draaien en

frezen gevolgd (via de NVM)

Spoor 1 (stoom en electrisch) hebben mijn belangstelling, maar ook

aan de hetegas motors van Jan Ridders wil ik mij wagen in de toekomst

http://heetgasmodelbouw.ridders.nu/index.htm” class=”bbcode_url”>http://heetgasmodelbouw.ridders.nu/index.htm

Plannen genoeg.

Recentelijk heb ik dus een Emco FB2 aangeschaft en vanuit de curus

ben ik digitale uitlezing gewend en ik kan maar moeilijk wennen aan

de traditionele manier vandaar mijn oproep.

Groeten Rolf

john
    Deelnemer

Hee dat is grappig,

ik heb afgelopen weekend een set tekeingen gekregen van Jan Ridders van de vlamhapper met schuif.

Ik ben benieuwd naar dat artikel over de digitale uitlezing, ik ben namelijk ook op zoek naar zo iets, de bekende merken zijn rdelijk prijzig, een alternatief zou leuk zijn.

Groet,

John

fmf.vansteene
    Deelnemer

Beste John,

Toevallig heb ik laatst een wat ouder topic weer wat nieuw leven ingeblazen met precies hetzelfde onderwerp. Digitale uitlezing op een freesbank. Hier worden digitale schuifmaten even onder de loep genomen omdat er een mogelijkheid is een digitale schuifmaat om te bouwen en te gebruiken als digitale uitlezing. Ben je voor 2 a 3 tientjes klaar. Er zijn ook kant en klare schuifmaten speciaal om als digitale uitlezing te gebruiken. Deze zijn alweer gauw een euro of 60 a 70. De echte digitale uitlezingen met een beeldscherm etc zijn inderdaad erg prijzig.

Het topic staat nog in de lijst met laatst geplaatste topic reacties op de forum homepage.

Met groet,

Frank

Mark2007
    Deelnemer

Er zit op de el cheapo schuifmaten ook een plek waar een digitaal signaal vanaf gehaald kan worden, ik heb ooit wel eens een afbeelding gezien van iemand die de ‘service’ connector gebruikte om een grote digitale uitlezing aan te sturen.

Mark

marc55
    Deelnemer

ik heb mij ook al afgvraagd wat er in die schuifmaten ingeplugd wordt en dat je dan eventueel de waarde op een pc scherm zou kunnen aflezen ?

Beunhaas102
    Deelnemer

Je hebt losse afleesunits voor schuimaten en ook datastekkers, maar dan lopen de bedragen al zo gauw op dat je in een prijsklasse komt met andere alternatieven.

Gompy is een tijdje terug bezig geweest met een veelbelovende zelfbouw DRO af te lezen op een beeldscherm, maar dat project is een beetje doodgebloed op een gebrek aan interesse/tijd.

http://forum.onderstoom.nl/viewtopic.php?t=852&postdays=0&postorder=asc&highlight=uitlezing&start=15

Voor de liefhebber heb ik trouwens nog een hele mooie 2-assige Nikon uitlezing met 130mm en 230mm glaslineal in de aanbieding, weergave op 1mu.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven