Schildere van lijnen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Schildere van lijnen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    marcel68
    Deelnemer

Wie kan mij vertellen hou ik dunne lijnen van schilderen op mijn modellen. Bijvoorbeeld een bies van 0,7 mm

Foden_sam
    Deelnemer

marcel68 wrote:

Wie kan mij vertellen hou ik dunne lijnen van schilderen op mijn modellen. Bijvoorbeeld een bies van 0,7 mm

op een beurs in Engeland heb ik een demo gezien van Bob Moore’s Master Lining pen. Zag er strak uit. Wat zoeken op internent gaf de volgende leverancier: http://www.phoenix-paints.co.uk/misc.asp

Wel heel erg prijzig zag ik. Het principe is een houdertje met een fijn capillair buisje, zo’n beetje als gebruikt bij tekenpennen van Rotring o.a.

Een andere oplossing kan zijn een stift in de gewenste kleur proberen te vinden en daarmee biezen trekken. Je moet iets bedenken waarmee je de pen evenwijdig aan je object of objectrand kunt houden.

Succes met het schilderwerk.

Frits
    Deelnemer

Als je nog aan printlayout tape van Brady kan komen, dat bestaat in breedtes vanaf <0,4 mm. Het zijn wel inch maten 020 betekent dus 0,508 mm.

De tape werd in de jaren 80 veel gebruikt voor het ontwerpen van printplaten en was te koop bij Altec.

Je schildert dan grofweg een streep in de kleur van je bies. Na goed drogen plak je de dunne tape op de juiste plaats en schildert het model in de gewenste kleur. Kort laten drogen en dan de Brady tape verwijderen en daar is je bies. 😉

Succes.

Frits

Mark2007
    Deelnemer

Vroeger werd dit nog wel eens gedaan met een wieltje.

Mark

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven