Schilderen van messing (hittebestendig)

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Schilderen van messing (hittebestendig)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    gargamel
    Deelnemer

Beste stoomliefhebbers,

Op een bepaald moment is het zover, het model moet geschilderd worden. Ik begrijp dat dit niet zo eenvoudig is omdat verf slecht hecht aan bijvoorbeeld messing en dat je daarvoor een etsende primer moet gebruiken. Kan iemand adviseren wat ik hiervoor moet gebruiken? Daarnaast moet de verf natuurlijk hittebestendig zijn. Ik zag dat je dit zelfs bij de bouwmarkt kunt kopen in spuitbussen, maar ik vroeg me af of dit is te gebruiken op de rookkast en of de ketelbekleding?

Groeten

Alex
    Deelnemer

Hoi Gargamel

Met primer heb ik geen ervaring maar de bekende potjes Humbroll verf zijn wel hitte bestendig. De verf op mijn loc verbrand in elk geval niet. Onder de ketel bekleding zit wel isolatie, dus dat wordt minder heet dan de rookkast en die wordt beschouwd als één van de heetste delen van een stoomloc.

De rookkast van mijn wals heb ik behandeld met een spuitbus hittebestendig zwart maar het duurt nog wel een poosje voor deze gereed is en opgestookt wordt dus kan ik hier verder nog niks over zeggen.

Groeten Alex

Frits
    Deelnemer

Hallo Gargamel,

Mijn ervaring is dat de spuitbus met hittebestendige verf die ik van mijn houtkachel leverancier heb, prima werkt op die schoorsteenpijp van die kachel.

Het is weleenswaar stalen pijp, maar hij wordt zo heet, dat een toevallig er tegenaan gevallen stuk hout spontaan begon te branden. Aaiiihhh. :shock: :shock:

De verf echter bleef gewoon zitten. :wink:

Succes met spuiten.

Frits

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven