schuifkast P1 verticale stoommachine

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stationaire machines schuifkast P1 verticale stoommachine

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    bernhard
    Deelnemer

Beste allen,

Ik heb op de stoombeurs in Arnhem de tekeningen gekocht van de verticale stoommachine P1 (P.H. van Popta) Ik heb de tekeningen bekeken en het valt mij op de schuifkast op de A3 doorsnede tekening 2 aansluitingen heeft en in de onderdeel tekening er maar 1 aansluiting is getekend (alleen aan de rechtse zijde) Mijn vraag heeft deze schuifkast nu een of twee aansluitingen? Ook zag ik in de stuklijst dat een aantal onderdelen voor deze P1 van Stuart komen. Mocht ik deze willen kopen waar zijn deze dan te koop?

Met vriendelijke groet,

Ben

john
    Deelnemer

Als ik zo naar deze foto kijk:

http://www.steamboat.org.uk/register/preview/la088103.jpg

dan heeft de schuifkast maar 1 aansluiting, en wel voor de toevoer van verse stoom.

Een 2de aansluiting zou hooguit voor een terugslag klep voor de smering kunnen zijn ?

Ik heb de tekeningen niet maar zou het kunnen dat de doorsnede zowel de schuifkast EN de spiegel laat zien ?

In dat geval staat het inlaat kanaal en het uitlaat kanaal getekend.

Naar mijn mening is deze machine volledig uit volstaf materiaal te bouwen.

Gietstukken lijken mij niet noodzakelijk.

bernhard
    Deelnemer

ha John,

Bedankt voor je reactie. Ik ben een prille beginner met stoommachines dus! Ik zal nog wel wat problemen gaan krijgen met de cylinder (vooral de in- uitlaat gaten) dus als je tips hebt?

Groeten,

Ben

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven