Shay/Heissler Ketel voor 7 1/4" ,Staal.

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Shay/Heissler Ketel voor 7 1/4" ,Staal.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Auteur

Moderator kan dit draadje verwijderen.

Cor Stoom
    Deelnemer

Hallo Andre,

je bent nogal wat van plan. Een tijdje terug heb ik de boeken gekocht van Kozo Hiraoka over de bouw van de Heisler, Climax, Shay en Switcher.

Ik moet nog een keer naar Japan en dan ga ik hem zeker bezoeken, maar nu even niet. 😥 😥

Ik blijf je “draadje” met zeer veel interesse volgen en ik hoop, dat je veel foto’s en info plaatst. Ik ben er nu nog even niet aan toe, maar het staat op mijn verlanglijstje.(eerst moet de “sik” af.)

Ben benieuwd waar je de onderdelen vandaan hebt? Is dat soms bij Lowland? Ik hoor het wel van je en veel suc6 en doorzettingsvermogen.

mvg,

Cor :D

Hallo Cor,

Ja het is een aardig projectje ^^)

Ik heb mijn Shay gietstukken uit de VS van Loco Gear.

Lowlands Loco Works is mijn bedachte naam voor mijn schuurtje waar alles in gaat gebeuren.

Ik ben ook al foto’s aan het maken maar die zal ik in mijn andere topic over de shay zetten en niet hier bij ketels.

In het draadje 7 1/4″ Spoor ben ik een onderwerp gestart over de bouw van mijn Shay :)

Cor Stoom
    Deelnemer

Hallo Andre,

naar aanleiding van jouw “draadje” en site’s heb ik een paar hele mooie sites gezien over de Shay.

Ook kwam ik op de volgende site: Nelsonslocomotive.com en daar zag ik een prijslijst van de onderdelen voor rond de 1100 usd. Dat klinkt niet gek.

Ook een (bijna) complete bouwbeschrijving, maar de schaal ben ik even kwijt.

Goed, suc6.

mvg,

Cor

:D

Hallo Cor,

Ja ik heb de tekeningen van Kenneth Schroeder voor de shay.

Voor het bewerken van de gietstukken van Locogear gebruik ik de door John Johnson meegeleverde fabricage tekeningen.

Zoek eens op WM 6 ( western Maryland #6 )

Ik had Jophn van de week nog een mailtje gestuurd omdat ik de afstand tussen de trucks wil weten ivm het plaatsen van de motor en, er is verschil in frame lengte tussen een 2 trucks en 3 trucks shay (korter frame)

Voor het nieuwe model frame heb ik de waterstraal DFX tekening in mijn bestanden alleen ben ik de meta data kwijt waarin de maten staan.

Heb nog een cd tje van john liggen, misschien staat daar alles op.

Maar goed, wat ik zoek is een keteltekening voor een T-Boiler uitygevoerd in staal die ik kan (laten ) Lassen.

Heb jij daar info over? ik wil stoompijp gebruiken, 6 mm wanddikte enz

groet André

Wie weet of de ketel zoals getoond op de site aan het begin van dit draadje in Nederland goedgekeurd zou kunnen worden??

john
    Deelnemer

Enige wat je kan doen is de tekening met alle info die je er van hebt opsturen naar een keurmeester van de veiligheidscommissie voor stalen ketels.

Deze zal de ketel narekenen en retour sturen te goed/fout en/of met opmerkingen ter verbetering.

zowiezo is het beter om een “echte” tekening te maken.

Een website tekening zal zowiezo niet gekeurd worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven