De nieuwste berichten › Forums › Stoom algemeen › (stoom)Ketels › Solderen stoomketel "Gea"
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 maanden, 3 weken geleden door
Rene Witteman.
- AuteurBerichten
- 17 november 2021 om 20:47 #11533
val
DeelnemerVerwarring kwam door deze constructie.
Daar ik volgens plan de voorplaat vuurkist reeds met klinknagels heb bevestigd in de ketel en deze ketel ook heb voorzien van ” appendages” lukt mij verdere afwerking niet.
Samen met uw uitleg liet ik een diepe zucht van… opluchting, oef tot nu, toch juist.Dank u!
17 november 2021 om 22:12 #11534Rene Witteman
DeelnemerBeste Val, ziet er prima uit……………maar toch een kleine tip;
* maak alle delen goed pas zodat het soldeer er goed capillair tussen kan kruipen.
* monteer en pas de onderdelen tijdelijk met boutjes en moertjes.
* enige minuten VOOR het afsolderen en na het grondig schoonmaken de klinknagels monteren met de flux ertussen.
je krijgt nu volgens jou foto het koperen niet schoon genoeg om te solderen.
succes
20 november 2021 om 17:28 #11535val
DeelnemerBeste Rene Zuren…. U bedoeld met zwavelzuur of zoutzuur? en is 25% zoutzuur dan ok ( kan je hier zo in de handel verkrijgen in bussen van 5ltr) of nog verder met water verdunnen? Zwavelzuur is ook verkrijgbaar maar dan 1ltr aan 98%. Allemaal gevaarlijk spul…. wel zuur gebruikt u?
20 november 2021 om 20:43 #11536Rene Witteman
DeelnemerBeste Val,
kijk eens op een eerder geplaatst bericht , hier staat zeer veel info op.
https://forum.onderstoom.nl/topic/hardsolderen-van-ketel/
zeker geen zoutzuur gebruiken.
groet René
22 november 2021 om 09:44 #11537val
Deelnemer👍 dank u24 februari 2022 om 22:41 #11538skylarc
DeelnemerHi, IF using zwavelzuur or zoutzuur be VERY careful ! when mixing with water do it zeer langzaam as a lot of heat will be made, do not use a plastic bucket and NEVER pour water into zuur ! Always Zuur into water. Good luck, Skylarc 3 maart 2023 om 21:15 #11778hvg
DeelnemerIk sta op het punt om ook aan een gea ketel te beginnen. Ik kan alleen de afbeeldingen in dit draadje niet bekijken. Ben ik de enige met dit probleem?
Gr.,
Henk3 maart 2023 om 22:00 #11780Rene Witteman
DeelnemerBeste Henk, ik ook niet , denk dat het pas veranderde nieuwe forum ze niet heeft overgenomen.
groet René - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.