Solderen stoomketel "Gea"

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen (stoom)Ketels Solderen stoomketel "Gea"

8 berichten aan het bekijken - 17 tot 24 (van in totaal 26)
  • Auteur
    val
    Deelnemer

Verwarring kwam door deze constructie.
    Daar ik volgens plan de voorplaat vuurkist reeds met klinknagels heb bevestigd in de ketel en deze ketel ook heb voorzien van ” appendages” lukt mij verdere afwerking niet.
    Samen met uw uitleg liet ik een diepe zucht van… opluchting, oef tot nu, toch juist.

Dank u!

Rene Witteman
    Deelnemer

Beste Val,

ziet er prima uit……………maar toch een kleine tip;

* maak alle delen goed pas zodat het soldeer er goed capillair tussen kan kruipen.

* monteer en pas de onderdelen tijdelijk met boutjes en moertjes.

* enige minuten VOOR het afsolderen en na het grondig schoonmaken de klinknagels monteren met de flux ertussen.

je krijgt nu volgens jou foto het koperen niet schoon genoeg om te solderen.

succes

val
    Deelnemer

Beste Rene

Zuren…. U bedoeld met zwavelzuur of zoutzuur? en is 25% zoutzuur dan ok ( kan je hier zo in de handel verkrijgen in bussen van 5ltr) of nog verder met water verdunnen? Zwavelzuur is ook verkrijgbaar maar dan 1ltr aan 98%. Allemaal gevaarlijk spul…. wel zuur gebruikt u?

Rene Witteman
    Deelnemer

Beste Val,

kijk eens op een eerder geplaatst bericht , hier staat zeer veel info op.

https://forum.onderstoom.nl/topic/hardsolderen-van-ketel/

zeker geen zoutzuur gebruiken.

groet René

val
    Deelnemer

👍 dank u

skylarc
    Deelnemer

Hi, IF using zwavelzuur or zoutzuur be VERY careful ! when mixing with water do it zeer langzaam as a lot of heat will be made, do not use a plastic bucket and NEVER pour water into zuur ! Always Zuur into water. Good luck, Skylarc

hvg
    Deelnemer

Ik sta op het punt om ook aan een gea ketel te beginnen. Ik kan alleen de afbeeldingen in dit draadje niet bekijken. Ben ik de enige met dit probleem?

Gr.,
    Henk

Rene Witteman
    Deelnemer

Beste Henk, ik ook niet , denk dat het pas veranderde nieuwe forum ze niet heeft overgenomen.
    groet René

8 berichten aan het bekijken - 17 tot 24 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven