Solid Edge / SolidWorks

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Solid Edge / SolidWorks

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Erik.B
    Deelnemer

Hallo allemaal

Ondertussen beginnen de buiten activiteiten te dalen voor mijn spoor 1 baan. Ben ondertussen aan het 3D tekenen gegaan.

Ik had nog Cd liggen met Solid Edge versie 2007. Helaas krijg ik deze niet aan de praat. Ik heb hem aantal keren op nieuw geïnstalleerd. Toch wil hij niet starten. Krijg ook niet eens een fout melding.

Heb wat rond gekeken op het forum en zag een link voor Edraw max 4. Heb wat geprobeerd maar ben niet weg van dit programma.

Heb SolidWorks gedownload maar die werkt ook niet mee om dat ik een ongeldig license heb.

Weet iemand een oplossing?

Met vriendelijke groet

Erik Bos

FrankB
    Deelnemer

Erik,

Zelf gebruik is Autocad Inventor 2008. dit is een 3D CAD pakket. Ik weet niet of je ook iets aan CNC doet, maar dit werkt ook mooi in combinatie met Mastercam, een pakket om je 3D autocad tekening om te zetten naar G-code voor bijvoorbeeld MACH-3.

Een en ander uiteraard uitsluitend voor educatieve doeleinden, ik leer iedere keer nog weer iets bij…

Erik.B
    Deelnemer

Hallo FrankB

Bedankt voor je tip! Helaas is Autocad Inventor niet gratis.

Is hier een oplossing voor?

Groeten

FrankB
    Deelnemer

Erik,

Vandaar ook de opmerking “voor educatieve doeleinden”.

Ik maak gebruik van een “duurzame evaluatie versie”

Google kan je hierbij helpen.

Frank.

Kloppertjes
    Deelnemer

Ik gebruik zelf via mn studie Solidworks. Qua gebruiksgemak zou ik nu niet graag meer overschakelen naar een ander programma. Ik heb recent Inventor eens geprobeerd, maar kon er niet echt aan wennen.

Solidworks is zeker niet goedkoop. Ik heb geen idee wat een “Non-commercial, educational” licentie moet kosten. Zo’n licentie betekent dus dat het programma niet voor commerieele doeleinden gebruikt mag worden. Je mag er dus simpelweg geen geld mee verdienen. Maar voor hobby is het dus prima geschikt

jacco
    Deelnemer

wat ik weet van solid edge is dat je heel gemakkelijk van je 2D Acad tekening een 3D model kan maken.

groet jacco

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven