Solidworks tekenen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Elbe
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om het tekenprogramma solidworks (beginner) eigen te maken. Maar loop nu tegen een probleem, ik wil een kegel van plaatmateriaal tekenen, dit lukt mij niet. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt..

Groeten,

Angay

Kloppertjes
    Deelnemer

Wat wilt u precies met die kegel? Wilt u er later een uitslag van kunnen maken of heeft u gewoon een kegelvormig object nodig?

Ik heb zelf altijd ruzie met de sheet-metal toolkit, dus ik kan u in het eerste geval niet echt verder helpen. Als u alleen een kegelvormig object nodig heeft zijn er 2 opties: Als de hoek van de kegel vast staat is het het makkelijkste om een extruded-boss/base te maken met een draft. Als de hoogte en de begin en eind diameter vast staan is het makkelijker en nauwkeuriger om een sweep te maken met een guide curve. (Voor al deze dingen staan er vrij duidelijke beschrijvingen in de Help file van SW) Vervolgens voor beide dingen een shell feature gebruiken om ze hol te maken.

Elbe
    Deelnemer

Bedankt voor de snelle reactie. Een massief kegel tekenen lukt mij wel maar het moet van plaatmateriaal zijn en later ook een uitslag van gemaakt kunnen worden.

Kloppertjes
    Deelnemer

Ok, dan hoop ik dat iemand anders kan helpen. Aangezien ik er wel nieuwsgierig van werd heb ik het net zelf nog even geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om de sheet-metal module er een sheet-metal object van te laten maken. :(

Kloppertjes
    Deelnemer

Na wat meer geknoei, veel gevloek en het raadplegen van de help file ben ik er wat verder uit.

Eerst een kegel maken van de juiste dikte met de revolve feature. (Wegens beperkingen in SW/mijn methode echter slecht 359,9 graden laden roteren zodat er een hele kleine spleet over blijft. Anders snapt de Sheet metal module het zo niet meer).

Daarna via Insert->Sheet Metal-> Bends… er een sheet metal part van maken. selecteer een van de rechte randen van de kleine spleet als Anchor. Alle instellingen kunnen gewoon default blijven indien het niet anders hoeft te zijn.

Elbe
    Deelnemer

Kloppertjes wrote:

Na wat meer geknoei, veel gevloek en het raadplegen van de help file ben ik er wat verder uit.

Eerst een kegel maken van de juiste dikte met de revolve feature. (Wegens beperkingen in SW/mijn methode echter slecht 359,9 graden laden roteren zodat er een hele kleine spleet over blijft. Anders snapt de Sheet metal module het zo niet meer).

Daarna via Insert->Sheet Metal-> Bends… er een sheet metal part van maken. selecteer een van de rechte randen van de kleine spleet als Anchor. Alle instellingen kunnen gewoon default blijven indien het niet anders hoeft te zijn.

Beste,

Hartelijk dank voor de genomen moeite. Hier heb ik wat aan.

Groeten

Angay

pfb
    Deelnemer

Moi,

Heb je al gekeken op de side van Cone Layout. Het is een shareware program die je een paar keer voor niets kunt proberen.

Het geeft een uitslag op A4 formaat.

Een erg leuk programma en je bent sneller waar je wezen wil dan met solidworks.

Groetjes Peter

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven