spam op het forum

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen spam op het forum

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Roy Wilms
    Deelnemer

hallo,

is er niks te doen aan die spam die telkens op dit forum geplaatst wordt? Zijn die mensen ingeschreven, die dat doen? En zo ja, waarop worden die inschrijvingen beoordeeld?

Roy

Frits
    Deelnemer

Spam 😈 😈

Hi Roy,

Als dagelijkse bezoeker van het forum ben ik best bereid de boel eens goed schoon te maken en te houden. Maar ik weet niet of je als moderator wel zoveel rechten hebt dat je gebruikers kunt lozen.

Misschien weet de Admin er iets op, bij deze stel ik mij beschikbaar.

Groeten

Frits

Gompy
    Deelnemer

Ik zou starten om het aanmeldingsproces niet automatisch te laten verlopen.

Nu vul je je gegevens in en je mag gelijk posten en dat is foute boel.

Laat de aanmelding via een persoon lopen zodat deze kan controleren of het een seriueze aanmelding is of niet.

Anoniem
    Inactief

Dan maar even een berichtje van mij…

Zoals bekend is, is het een eeuwige strijd, maar we hebben het op dit moment (redelijk) onder controle. Het probleem is echter dat de manier om mensen te bannen en berichten weg te halen op dit moment nogal omstreden is, de administratie moet op 2 plekken plaatsvinden enzo, hierom is het op dit moment nog niet mogelijk om andere mensen dit te laten doen. Zodra ik een keer een verloren uurtje heb zal ik proberen hier een mooie interface voor te maken zodat ik ook andere mensen dit kan laten doen (Ik zal het aanbod dus zeker in gedachten houden Frits, voor het aanbod alvast heel erg bedankt!).

Het autoriseren van mensen voordat ze mogen posten is een proces wat erg veel tijd kost en op dit moment is daar gewoon de mankracht niet voor, tevens hebben we verschillende leden die buiten Nederland/België vandaan komen dus is het ook erg lastig te zien of een gebruiker nu wat goeds in de zin heeft of niet.

Ik hoop dat dit een beetje het een en ander verduidelijkt…

Overigens nog wat statistieken:

Sinds 14 januari 2007 hebben we een veel strenger beleid wat betreft het plaatsen van berichten, dit heeft in totaal al 28828 false berichten tegengehouden…

Foks Peter
    Deelnemer

Hallo Daar,

Ik vind dat de Aministrator netjes e.e.a. wegwerkt.

Het is tegenwoordig bijna onmogelijk dit alles tegen te gaan, spam robots zoeken naar van alles op het internet, het is niet bij te houden.

Ik heb een anti spam script op m’n site in gebruik waardoor E-Mail onherkenbaar wordt, (voorbeeld: “peter[at]foxmodelbouw[dot]nl”) hierdoor ziet zo’n zoekrobot geen @ en geen . meer.

In het volledige script helpt dit zeker tegen spam……………….. 😯 ……….(PC-Technisch praatje)

Anders krijgen we een soort ballotagecommissie en dat willen we op dit geweldige forum toch zeker niet, (iedereen is welkom) er zal dan altijd iemand met visbakken aan de pan blijven hangen.

Een hoop gezeur op niets af.

Die spam berichten omzeil ik wel en elke andere gebruiker heeft wel door deze berichten niet te gebruiken en niet aan te klikken.

Groeten Peter Foks.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven