De nieuwste berichten › Forums › Locomotieven en spoorse zaken › Spoor 1 › spoor 1 loc. 23023
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 12 maanden geleden door
Jan.
- AuteurBerichten
- 5 april 2007 om 09:40 #334
Jan
DeelnemerHallo allemaal, Ik wou even mijn vorderingen laten zien wat betreft spoor 1 loc. 23023.
Eindelijk is ook de tender zo ver klaar, maar er is nog veel werk te doen.
Wat ik hier ook mee heb bereikt is om een foto in het forum te plaatsen,wat een werk is dat, ik ga liever draaien.
Groeten Jan.
6 april 2007 om 19:52 #3016Rene Witteman
DeelnemerBeste Jan, erg mooi man, een van mijn lievelings lokomotieven.
ik heb hem zelf op 3 1/2″ maar ik weet dat zo’n klein ding net zoveel werk is.
ziet er perfect uit.
mvg Rene
ps ik ben maar gestopt met proberen een foto te plaatsen…………..
7 april 2007 om 10:27 #3017Jan
DeelnemerDank je wel Rene, ja 31/2″ is heel erg mooi maar daar heb ik de machine’s niet voor. Op spoor 1 moest ik wel veel aanpassen voor dit model, zo weet ik nog niet of de olie pomp wel in het machinistenhuis past enz.
Zo moet ik er ook niet aan denken dat hij weer uit elkaar moet voor het schilderwerk, maar we zien wel.
Groeten Jan
24 april 2007 om 18:24 #3018Johan
DeelnemerMooie machine!!!! Tja schilderen………blijft een hekel punt maar het eindresultaat is er dan wel naar. 1 tip neem er echt de tijd voor om alles te demonteren en netjes te ontvetten en af te werken. De laklagen blijven dan lange tijd zitten en je hebt er een tijd plezier van..
Ik ben de machine aan het bouwen in 3 1/2 inch…Alleen wordt het de 23 076 inclusief Trofimoff schuiven (betere rij-eigenschappen bij uitlopen van de machine)…
Succes!
27 april 2007 om 20:04 #3019Jan
DeelnemerJohan, je hebt helemaal gelijk ik ga hem ook zeker nog schilderen. Ik ben gelukkig weer aan het bouwen, en de oliepomp past inderdaad niet in het machinistenhuis maar heb gelukkig nog ruimte tussen het frame, hij kan dan aangedreven worden door het exentriek van de waterpomp.
Dat heb ik trouwens ook zo gedaan bij mijn BR23.
En Johan veel succes bij de bouw van je 23076.
Groeten Jan
28 april 2007 om 08:33 #3020ewapenaar
DeelnemerHoi allemaal, hierbij een foto van het prachtige model van Rene Witteman in op 1:16. De foto is genomen bij de VSM met op de achtergrond de 23076.
[img]http://home.planet.nl/~erik01/BAUREIHE-23/RWitteman_23023k.jpg [/img] Ik heb de foto voor Rene geplaatst aangezien het voor vele moeilijk is om foto’s te plaatsen. Misschien dat de Forum beheerder daar eens iets over moet schrijven en de mogelijkheid kan bieden om de foto’s te uploaden.
Hieronder nog een foto van mijn eigen project
[img]http://home.planet.nl/~erik01/BAUREIHE-23/23023.jpg [/img] Met vriendelijk groet,
Erik Wapenaar – Heerenveen
28 april 2007 om 13:36 #3021Jan
DeelnemerJa wat die foto’s plaatsen betreft ben ik het helemaal mee eens. zelf heb ik hulp gehad om dat voor elkaar te krijgen, en toen heeft het nog heel wat hoofdbrekens en tijd gekost voor ik dat voor elkaar had, want ik ben met de computer iemand die het step by step moet leren. Maar ja ik ben inmiddels 71 en dan mag dat ook,toch.
Wat ik heb gedaan is een homepage gemaakt via het net en daar zet ik dan mijn foto’s op, en van daar uit uploaden naar het forum. Maar laat ik niet proberen het uit te leggen want dat lukt me toch niet, dat laat ik aan de vakmensen over, hopelijk meld iemand zich.
Groeten Jan
3 mei 2007 om 11:52 #3022Johan
DeelnemerJan wrote:Johan, je hebt helemaal gelijk ik ga hem ook zeker nog schilderen.
Ik ben gelukkig weer aan het bouwen, en de oliepomp past inderdaad niet in het machinistenhuis maar heb gelukkig nog ruimte tussen het frame, hij kan dan aangedreven worden door het exentriek van de waterpomp.
Dat heb ik trouwens ook zo gedaan bij mijn BR23.
En Johan veel succes bij de bouw van je 23076.
Groeten Jan
Zo ik heb gister weer een dagje aan mijn 23 zitten sleutelen. Mijn lok (dus zonder de tender) kwam ik afgelopen jaar in de rijnhal tegen. het ding is voor 20% klaar maar na de demontage bleek dat alles niet zo zorgvuldig was gemaakt. Het frame is nu eindelijk zover klaar voor de lak (ik schilder de onderdelen nadat ze gemaakt en nagekeken zijn, scheelt weer ellende met het demonteren) Dan op de wielen en alles weer nalopen met de tekeningen ernaast. Het lijkt wel de revisie van de grote zus bij de VSM.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.