Stille draaibank

8 berichten aan het bekijken - 33 tot 40 (van in totaal 46)
  • Auteur
    werner
    Deelnemer

Hoi Mathijs,

De Emco compact 8 is echt een fijne draaibank.

Hij is het geld echt waard.

Ik heb er ook 1, helemaal toppie ! :D

En er is nog een hoop voor te krijgen aan hulpstukken.

Groet, Werner

Mark2007
    Deelnemer

Het is een gele wat betekent dat het een oude is, na geel kwam blauw en nu zijn de nieuwe emco’s rood.

Een vriend van mij kocht zijn gele emco 8 als zijnde nieuwe met wat extra spullen voor 250 euro.

Het zijn leuke machintjes maar hebben ook wel wat nukken en mindere zaken, minimaal toerental is 110 toeren (er zit namelijk nog een 220 motor op en tegenwoordig zitten we op 240V) en dat is eigenlijk te snel als je goed draad wil snijden dus moet je er een andere motor en freq regelaar bij hebben.

De koppeling geeft ook nogal eens problemen, vrij is niet echt vrij.

Mark

werner
    Deelnemer

Hoi Mark,

Mijn Emco is ook geel , 15 jaar oud maar is nog prima !

De gele Emco’s komen nog uit Austria, mij is verteld dat de latere clonen zijn.

Ook vertelde ze mij dat er kwalitatief verschil in zit.

Zelf ben ik ook begonnen met de “bekende” chinese merken, maar die hebben hun beperkingen.

Na veel zoeken op internet, en praten met echte kenners, ben ik gaan zoeken naar een Emco compact 8.

Soms moet je gwoon even doorsparen, maar het is echt de moeite waard ! 😉

Groet,

Werner

Mark2007
    Deelnemer

http://www.lathes.co.uk/emco/page2.html

dat de nieuwe emco’s klonen zouden zijn lijkt me meer een verkoop praatje van mensen die van hun oude emco af willen, ze komen nog steeds uit Oostenrijk.

werner
    Deelnemer

Hoi Mark,

Ik heb je link gelezen, maar……………….

The Compact 8 is still available and branded as the “Compact 8E” – the E suffix standing for “East”, indicating Chinese manufacture.

:?:

Groet,

Werner

Rene Witteman
    Deelnemer

We dwalen al lekker af van het onderwerk he………..

Beste Mark,

Als je nog eens een Emco 8 tegen komt voor 250 euro ik wil hem er graag voor bij hebben.

Maar ik ben ze nog nooit tegen gekomen voor dat geld…………..

Je vriend heeft er een superkoopje aan gehad dan.

mvg Rene

Sander
    Deelnemer

Opzich is dat wel interessante info:

Quote:

In Taiwan the Full Sun Machinery Company, Posei Tech Industries & New Poseidon are the same group (or company) formerly known as the Taiwan Fo Sun Machinery Corporation. & Taiwan Fu San Machinery Works. They manufacture lathes and other machine tools for re-branding by several European companies including Emco (Austria), Huvema (Switzerland & France), Optimum (Germany) and COAB (Sweden).

Dit staat op de Unimat 3 en 4 pagina (ik heb ooit een Oostenrijkse Unimat 3 gehad, had ik achteraf nooit weg moeten doen).

http://www.lathes.co.uk/emco/page3.html

Rene Witteman
    Deelnemer

Beste mensen,

WIJ ALLEN die geregeld schrijven op het forum hebben allen een uitgesproken mening over draaibanken, freesbanken en alle andere zaken welke hierbij verband houden.

De een zegt dit de ander dat………..

Chinees, Taiwanees, Oostenrijks en Zwiters alles komt langs……

WIJ ALLEN als modelbouwers zijn behoorlijk eigenwijs he.

Ik ZELF heb hier een uitgesproken mening over, en denk dat je met elk beetje draaibank en freesbankje een mooi werkend modelletje kan maken als je maar wat technisch inzicht en improvisatievermogen heb.

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat JULLIE allemaal gemaakt hebben op je machines. Natuurlijk met foto’s’.

En vermeld er even bij waarop je wat gemaakt hebt.

Vol vewachting kijk ik uit naar jullie reakties.

mvg Rene

8 berichten aan het bekijken - 33 tot 40 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven