Stille draaibank

6 berichten aan het bekijken - 41 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Beunhaas102
    Deelnemer

Mark2007 wrote:

Een vriend van mij kocht zijn gele emco 8 als zijnde nieuwe met wat extra spullen voor 250 euro.

In mijn ogen is dit zonder te vermelden dat het een koopje was, een beetje misleidend, iemand zou hieruit kunnen concluderen dat alles boven de 300 te veel is voor deze bank. Terwijl de marktwaarde van een dergelijk bankje toch beduidend hoger ligt, en de 600 euro voor die van MP lijkt mij een prima prijs, zeker als je er nog wat af kan praten.

Mark2007
    Deelnemer

Tja sinds de euro denkt men dat de gulden gelijk is aan de euro, 1320 gulden voor een 2e handse 20 jaar oude emco, kijk dan klinkt het ineens HEEL anders, en dan is de vraagprijs die hij vraagt veel te veel.

Mark

werner
    Deelnemer

Beste Rene,

Ik ben het met je eens dat je met elk merk goed uit de voeten kan.

Begrijp mij niet verkeerd , ik bedoel absoluut niet dat de”andere” slecht zijn.

Het enige wat ik kwijt wilde, was mijn ervaring met merk a en merk b !

Ik dacht dat dat geen kwaad kon , maar misschien vergis ik me.

Ik draai zelf pas 2,5 jaar dus voor mij is er nog HEEL VEEL te leren !

Ik wil best wel foto’s laten zien, maar dat valt in het niet bij wat jij doet.

Ik heb jouw werkstukken gezien via dit forum, ik denk dat ik dat zelf nooit zou kunnen !

Ik draai simpele dingen, maar met erg veel plezier !

Groet,

Werner

Rene Witteman
    Deelnemer

Beste Werner,

Je slaat de spijker op zijn kop met je laatste regel.

En dan bedoel ik niet (ik draai simpele dingen) maar met erg veel plezier.

Het gaat er natuurlijk zeker om dat je plezier hebt in deze mooie hobby.

E.e.a. werk aanstekend en motiverend aan…….als je iets moois en werkend hebt gemaakt streelt dat je ego en vraagt dit naar meer.

Zeker na wat complimentjes van anderen.

Dat betekend in de praktijk meestal dat je met kleine, simpele en

overzichtelijke modelen begint.

Ik zelf ben ook zo begonnen en de modelen dit ik nu bouw had ik zeker niet 20 jaar geleden kunnen bouwen.

Dus ik zou zeggen ga zo door………..

mvg Rene

Beunhaas102
    Deelnemer

Myford met freessuport in goede staat, 550 euro, leuk bankje voor het geld lijkt me

Artikel over het type op lathes.co.uk

[img]http://www.lathes.co.uk/myford/img21.gif[/img]

Alleen nog even Ebayen naar de wisselwielen

Sander
    Deelnemer

Dat is een ML 10. Ik heb zo`n bankje thuis staan. Idd. naar mijn bescheiden mening een heel erg fijn draaibankje. Wisselwielen (en andere onderdelen en toebehoren) is idd het probleem niet.

Indien je interesse hebt, navragen of het een metrisch draaibankje is! Ombouwen kan wel, maar dat kost weer geld aan onderdelen.

6 berichten aan het bekijken - 41 tot 46 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven