Stoom & modelbouw dagen Leek nieuwe stijl, jullie mening

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Evenementen Stoom & modelbouw dagen Leek nieuwe stijl, jullie mening

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 19)
  • Auteur
    john
    Deelnemer

Vandaag is bij mij het inschrijf formulier voor de stoom & modelbouwdagen in Leek op de mat gevallen.

Duidelijk is dat eea anders is als voorgaande jaren.

Maar dit hoeft niet perse nadeling te zijn.

Wat misschien wel het meest anders is is dat er vanaf nu betaald moet worden per campeermiddel, zegge € 10.

Maar daar krijg je wel wat voor terug:

– toilet voorziening

– douche voorziening

– electriciteit (nog onder voorbehoud)

– bewaking (toch?)

Ook zullen sommigen die altijd al op het laantje stonden iets verder moeten lopen omdat het laantje zelf “no go aera” is vanaf dit jaar.

Al met al vind ik het best redelijk, het had ook heel anders kunnen zijn.

Voor 4 dagen kost het je dus € 40 om te kamperen.

Vind je dit veel geld, tja hobby`s kosten geld.

Tis € 10 per kampeer middel, dus je mini tentje of je knots van een camper, maakt niet uit.

Alleen zal een 2de tent wel betaald moeten worden denk ik.

Maar goed,

mede hobbyisten, wat is jullie mening ?

rinke
    Deelnemer

Het gaat niet om dat tientje, maar om een principe.

hobby’s kosten geld ja, maar om aan deelnemers een bijdrage te vragen

vind ik wat ver gaan. de bezoekers betalen entree en verwachten daar iets voor terug.

de deelnemers zijn met hun hobby bezig en dat trekt publiek, zonder de deelnemers geen publiek!

de douches zijn niet op het weiland, maar op de camping a 15 euro per nacht voor twee personen (gezin twee volwassenen twee kinderen 25 euro)

Wij (club/groep) moeten op woensdag ochtend beginnen met opbouwen van de baan, om op donderdag te kunnen rijden dus een extra nacht

we hebben 8 kampeereenheden nodig dus tel uit de extra kosten

en dat alleen om het management van nienoord te plezieren!

Let wel: ik heb het niet over de spoorgroep van leek dit zijn vrijwilligers die er ook niets (helaas) aan kunnen doen.

alle dagen het materiaal opruimen en veiligstellen en weer uitstallen de volgende dag is wel een hoop extra werk.

vroeger bleef alles staan !!!!!! in het park onder de baan en in al die jaren is er nooit iets verdwenen of kapot gemaakt en ik ben pas 24 jaar deelnemer! beveiliging was nooit nodig, ons kent ons!

we zullen dit in de groep gooien en daarna een beslissing nemen of we naar leek gaan dit jaar, maar voor mij hoeft het op deze manier niet.

Rinke Groot

Dutch-Burt
    Deelnemer

Op de gestelde vraag kun je niet met ja of nee antwoorden.

Bert

john
    Deelnemer

rinke wrote:

de douches zijn niet op het weiland, maar op de camping a 15 euro per nacht voor twee personen (gezin twee volwassenen twee kinderen 25 euro)

Wij (club/groep) moeten op woensdag ochtend beginnen met opbouwen van de baan, om op donderdag te kunnen rijden dus een extra nacht

we hebben 8 kampeereenheden nodig dus tel uit de extra kosten

Rinke Groot

Beste Rinke,

als ik het inschrijf formulier goed lees komen er op het weiland mobiele douches/toiletten en waarschijnlijk ook stroom middels een agregaat.

Er zijn dus 2 opties volgens mij:

– op het weiland gaan staan (€ 10 per kampeermiddel per nacht)

– op de camping gaan staan (€ 15 per kampeermiddelper nacht)

correct me if i am wrong.

Dutch-Burt
    Deelnemer

Over wat er nou in het inschrijvingsformulier staat?

Ik kan toch echt nergens vinden dat er behalve mobiele toiletten en een agregaat, er douches op het weiland komen.

Ik wil geen mieren….. zijn maar het staat er dus niet, behalve als je onder toiletaccommodatie een heel toilet en was-, bad- en douchegebeuren verstaat.

Misschien is het wel een heel groot weiland en worden er genoeg units voor beide behoeften neergezet, wie het weet mag het zeggen.

loc3
    Deelnemer

Als het organisatorisch haalbaar is komen er ook douche’s.

En over aantallen nachten en wat een kampeermiddel is? er is een goede hoop dat dit gunstig gaat uitvallen.

loc3
    Deelnemer

En ja het is het grote weiland die ook al gebruikt werd.

Kohleheizer
    Deelnemer

Het nieuwe Leek is een farce. Voor het stukje spoor hoef je het niet te doen, de stalling van locomotieven is ook niet optimaal, de lunchpakketten ook niet. Sfeertje was wel altijd prima, maar betalen voor een beetje sfeer. Op andere banen en zeker in het buitenland vindt je meer en betere alternatieven.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven