Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!!

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen Stoomfanaten gezocht in Overijssel/Drenthe!!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Arjan Korterink
    Deelnemer

Hallo ik ben Arjan Korterink, en ben nu ongeveer bijna een half jaar met deze schitterende hobby(stoommodelbouw)bezig.

Mijn eerste Modelstoommachine is een staande 1 cillinder geworden,voor bv. in een stoomsloep,de tekeningen komen uit een Duits boek (Dampf).

Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen van dit model,helemaal toen hij voor de eerste keer op lucht liep!!!!

Op Intermodelbouw (een modelbouwbeurs in Duitsland)heb ik de tekening kunnen bemachtigen van de stoomlocomobiel `de Mug` genaamd.

Dit is het 2e model geworden dat ik gebouwd heb,en heb er ook veel plezier aan beleefd!!!!

Ik ben dit jaar ook naar de Internationale Stoomdagen in Leek geweest en het spoor 1 gebeuren trok me erg aan,dus het volgende project word de Anita!!!!

Ik heb op deze beurs de special weten te bemachtigen waar de bouwbeschrijving instaat en tekeningen.

Na dit hele verhaal is mijn vraag:ik zoek mensen in Overijssel/Drenthe die ook aan deze hobby doen,om ervaring met anderen te delen over het bouwen van stoom aangedreven modellen.

Alvast bedankt!!!

Frits
    Deelnemer

😮 Hallo Arjan,

Ja, ik ben wel zeer geïntresseerd in stoom, maar dan wel in 5″ stoomlokomotieven. En ik woon ook nog op een overbrugbare afstand, weleens waar niet in Drente, maar is Ter Apelkanaal in zuid-oost Groningen ook nog goed genoeg?

Bij mij heeft het stoom gebeuren echter nog een voortrajekt. :(

Eerst wil ik n.l. een “diesel” BR221 met een benzinemotor bouwen, omdat ik denk dat die sneller klaar is en dan kan ik in elk geval rijden. Dus mijn stoom zit nu nog even in de vriesketel, maar de druk loopt af en toe aardig op. Mede doordat de mensen om mij heen in de 5″ wereld veelvuldig met stoomtraktie rijden en er over praten.

Je sprak over een duitse beurs waar je geweest was.

Welnu in november (4-7) is er in Köln een z.g. Hallendampftreffen http://www.koelner-echtdampftreffen.de.

Daar komen veel mensen met hun 5″ en 7 1/4″ trein om die dagen daar rond te rijden en elkaar te ontmoeten. Er zijn ook stationaire machines en de bekende zware stoomtraktoren. Er is ook nog een grote beurs voor H0 en N treinen aan gekoppeld, dus je komt er ogen en vooral tijd te kort.

Volgens mij een must voor een Stoomfanaat zoals jij.

Niet klagen als je er het “dampfvirus” :mrgreen: voorgoed oploopt hè?

Misschien kun je de informatie gebruiken.

Groeten Frits

stoomiseenvirus
    Deelnemer

gaat is bij de vsm de veluwse stoomtrein maatschappij kijken in beekbergen daar lopen genoeg stoom fanataen ront

Anonymous
    Deelnemer

Arjan Korterink wrote:

Hallo ik ben Arjan Korterink, en ben nu ongeveer bijna een half jaar met deze schitterende hobby(stoommodelbouw)bezig.

Mijn eerste Modelstoommachine is een staande 1 cillinder geworden,voor bv. in een stoomsloep,de tekeningen komen uit een Duits boek (Dampf).

Ik heb veel plezier gehad bij het bouwen van dit model,helemaal toen hij voor de eerste keer op lucht liep!!!!

Op Intermodelbouw (een modelbouwbeurs in Duitsland)heb ik de tekening kunnen bemachtigen van de stoomlocomobiel `de Mug` genaamd.

Dit is het 2e model geworden dat ik gebouwd heb,en heb er ook veel plezier aan beleefd!!!!

Ik ben dit jaar ook naar de Internationale Stoomdagen in Leek geweest en het spoor 1 gebeuren trok me erg aan,dus het volgende project word de Anita!!!!

Ik heb op deze beurs de special weten te bemachtigen waar de bouwbeschrijving instaat en tekeningen.

Na dit hele verhaal is mijn vraag:ik zoek mensen in Overijssel/Drenthe die ook aan deze hobby doen,om ervaring met anderen te delen over het bouwen van stoom aangedreven modellen.

Alvast bedankt!!!

Alex
    Deelnemer

Hoi Arjan

Rond Leek weet ik een aantal actieve stoomfanaten.Je hoeft niet te wachten tot de stoomdagen, vanaf zondag 2 april rijden zowel de Genzelbaan als Nienoord spoorwegen elke zondag met stoomtractie.Uiteraard kun je dan komen kijken en praten,bovendien is het ook mogelijk om met een eigen loc te rijden op de hoge baan.Zelf hoop ik binnenkort voor het eerst met mijn Juliet te gaan rijden,ik wil vóór de stoomdagen n.l. eerst wat rijervaring zien te krijgen. Ik ben een paar weken terug op een zaterdag in de werkplaats wezen kijken, en daar zeer gastvrij ontvangen.Bovendien nog wat nutige tips gekregen ook.

Groeten Alex

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven