stoomloc

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Rene Witteman
    Deelnemer

Via de site van Ball und Sohn

Even voor de beeldvorming………..

Dit lokje even opgevraagd vandaag, in euro’s omgerekend:

€85000,00

Diese Lok wurde 1939 von Krupp an die Nordhausen – Wernigerode Eisenbahn ausgeliefert. Die leistungsfähige Maschine eignet sich mit ihren grossen Triebrädern bestens für grosse Parkbahnen. Sie kann Dank dem kurzen, festen Radstand, Radien von 10 Metern problemlos durchfahren. Diese Lok erhält einen TüV geprüften Dampfkessel, der sich schon bei anderen Maschinen, betreffend Leistung und Treibstoffverbrauch ausgezeichnet hat

Technische Daten Harzquer

spoor 7 1/4″

Länge: 2250 mm Breite: 650 mm

Höhe: 930 mm Gewicht: 900 kg

Treibrad: 250 mm Speisung: 2 Injektoren

Bremse: mechanisch und Luft Farbe: rot / schwarz

werner
    Deelnemer

Ik heb denk ik heel veel mazzel gehad met m’n Bassett Lowke loc, als ik hier de prijzen voorbij zie komen. 😯

Groet,

Werner

jann
    Deelnemer

werner wrote:

Ik heb denk ik heel veel mazzel gehad met m’n Bassett Lowke loc, als ik hier de prijzen voorbij zie komen. 😯

Groet,

Werner

ja prijzen word je niet vrolijk van. ze maken elkaar gek. maar vragen en krijgen zijn 2 verschillende dingen 😆

jann

Gompy
    Deelnemer

Doe maar een goed bod, loc is spoor 0

[img]http://www.modelbouw.gompy.net/stoom/chaloner/chaloner21.jpg[/img]

Hier staat er ook nog ééntje http://www.catfish-hollow.com/5inch.htm

jann
    Deelnemer

Reject wrote:

Doe maar een goed bod, loc is spoor 0

[img]http://www.modelbouw.gompy.net/stoom/chaloner/chaloner21.jpg[/img]

Hier staat er ook nog ééntje http://www.catfish-hollow.com/5inch.htm

ja mooie site maar die weillen niet verkopen of ze moeten van edel metaal zijn is om te lachen 😆

jann

Alex
    Deelnemer

Alex wrote:

[quote=”

reken voor een beetje werkend model, 3 1/2″ toch zeker vanaf € 5.000 tot € 10.000, of kijk op internet, in Engeland zit een firma die 2de hands stoommodellen verkoopt, daar zit van alles wat tussen.

Ik denk denk dat John zich nu rijk rekent; een 3 1/2 ” Tich, Juliet e.d kleinere locs heb je al vanaf zo’n €1500,- De grotere modellen kosten inderdaad meer maar voor € 10000,- mag je kwaliteit verwachten.

Groeten Alex

Nu ik even terug lees denk ik dat Jonh en ik beide gelijk hebben. Ik ging alleen uit van 2e hands machines, en de prijzen op de links die hier genoemd zijn gelden voor nieuwbouw fabrieks machines.

Overigens liggen de prijzen voor een 1:1 machine zo hoog dat die voor een normaal mens niet meer te betalen zijn. Mede daardoor is er in Engeland nu meer vraag naar grotere modelmachines

Ook de pijs van een nieuwe 4″stoomtrekker ligt op het niveau van een middenklas auto, denk aan €20 _ 30.000,-

In denk alleen dat men in het buitenland eerder bereid is forse bedragen neer te tellen dan hier in Nederland, wij zijn van nature zuinig en maken het dan liever zelf.

Alex

jann
    Deelnemer

Alex wrote:

Alex wrote:

[quote=”

reken voor een beetje werkend model, 3 1/2″ toch zeker vanaf € 5.000 tot € 10.000, of kijk op internet, in Engeland zit een firma die 2de hands stoommodellen verkoopt, daar zit van alles wat tussen.

Ik denk denk dat John zich nu rijk rekent; een 3 1/2 ” Tich, Juliet e.d kleinere locs heb je al vanaf zo’n €1500,- De grotere modellen kosten inderdaad meer maar voor € 10000,- mag je kwaliteit verwachten.

Groeten Alex

Nu ik even terug lees denk ik dat Jonh en ik beide gelijk hebben. Ik ging alleen uit van 2e hands machines, en de prijzen op de links die hier genoemd zijn gelden voor nieuwbouw fabrieks machines.

Overigens liggen de prijzen voor een 1:1 machine zo hoog dat die voor een normaal mens niet meer te betalen zijn. Mede daardoor is er in Engeland nu meer vraag naar grotere modelmachines

Ook de pijs van een nieuwe 4″stoomtrekker ligt op het niveau van een middenklas auto, denk aan €20 _ 30.000,-

In denk alleen dat men in het buitenland eerder bereid is forse bedragen neer te tellen dan hier in Nederland, wij zijn van nature zuinig en maken het dan liever zelf.

Alex

even een vraag betreft fabrieks loc welk merk en en uit welk land zijn goeie of juist de slechte heb wel wat gezien op de site van exclusief models staan wel mooie dingen bij

ik hoor het graag

jann 😆

john
    Deelnemer

Nog een Tip:

OS Locomotives uit Japan. http://www.oslivesteam.com/english/faqs/index.html

OS Engines kennen sommigen wel denk ik, OS maakt heel veel soorten 2 en 4 takt model methanol motoren voor onder andere model vliegtuigen, auto`s, boten etc.

Maar, ze hebben ook een stoom afdeling !!!!!!

Locomotieven worden als bouwpakket verkocht, varierend van 3,5″ tot 5″ met daarin diverse populaire modellen.

Smalspoorloc (Kraus), brittania, evening star, Shay etc. etc.

reken voor de 3.5″ Kraus ongeveer € 3000,00 exclusief verzendkosten.

Nederlandse dealer is er volgens mij niet, maar in Duitsland zit wel een firma die ze kan leveren.

8 berichten aan het bekijken - 9 tot 16 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven