Stoomverdeling

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Anonymous
    Deelnemer

Ik ben bezig met het bouwen van de NS 1900 vanaf de tekeningen van de NVM.

Ik ben nu begonnen met de stoomverdeling.

Ik vroeg mij af waarvoor de menemer is met een gebogen sleufgat. Deze wordt aangedreven door een pennetje op het exentriek van de bakschuif.

Wie kan mij vertellen met welk doel dit is.

Jan
    Deelnemer

Ik denk dat je de schaar bedoeld en dient voor de stoomverdeling naar de cylinders en tevens voor het achteruit en vooruit rijden van de loc. misschien moet je iets over stoomverdeling gaan lezen want het is te ingewikkeld om hier even uit te leggen.

hartelijke groeten Jan

Anonymous
    Deelnemer

Mijn eerste antwoord lijkt natuurlijk nergens op laten we zeggen dat het al laat was. De schaar dient voor het bewegen van de stoomschuif. De schaar wordt bewogen door een exentriek op een van de wielen. toen ik het antwoord geplaatst had zag ik dat de vraag al van mei 2004 was dus zal je inmiddels al wel antwoord op je vraag hebben gekregen.

sorry

groeten Jan

Anonymous
    Deelnemer

Anonymous wrote:
    Mijn eerste antwoord lijkt natuurlijk nergens op laten we zeggen dat het al laat was. De schaar dient voor het bewegen van de stoomschuif. De schaar wordt bewogen door een exentriek op een van de wielen. toen ik het antwoord geplaatst had zag ik dat de vraag al van mei 2004 was dus zal je inmiddels al wel antwoord op je vraag hebben gekregen.

sorry

groeten Jan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven