Stoomwals Rode Paulien

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Stoomwalsen & Trekkers Stoomwals Rode Paulien

8 berichten aan het bekijken - 17 tot 24 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Alex
    Deelnemer

Inmiddels is mijn ketel afgelast. Ik heb hem vandaag voor het eerst gevuld en er een paar bar druk opgezet. Ik ben nu bezig de vlampijpen na te walsen, sommige lekken nog een klein drupje. Ook moet er nog een afsluiter tussen perspomp en ketel omdat de pomp zelf bij 6 bar terug lekt en ik moet tot 12 bar afpersen. Als alles goed gaat staat mijn wals zover mogelijk inelkaar op de stoomdagen op Nienoord.

Groeten Alex

Alex
    Deelnemer

Eigenlijk ben ik een beetje in feeststemming, de ketel is gereed en goedgekeurd. Dat geeft mij een vrijbrief om de wals nu definitief in elkaar te zetten zodat die mee kan naar de stoomdagen. Bijkomend voordeel is dat ik nu alle los door mijn werkplaats wandelende onderdelen op hun plek kan vast schroeven.

Groeten Alex

Hallo Alex,

Goed te horen dat je ketel is goed gekeurd.

Zie je !

Vincent

Alex
    Deelnemer

Voor de liefhebbers, er staat weer een update op mijn site over de bouw van mijn wals en ook een aantal foto’s: dit is een link direct naar het fotoalbum. http://www.miniatuurstoom.nl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=26&catid=3&limit=9&limitstart=81

Vanaf de vuurdeur is nieuw.

Anoniem
    Inactief

Alex wrote:

Voor de liefhebbers, er staat weer een update op mijn site over de bouw van mijn wals en ook een aantal foto’s: dit is een link direct naar het fotoalbum. http://www.miniatuurstoom.nl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=26&catid=3&limit=9&limitstart=81

Vanaf de vuurdeur is nieuw.

Hoi Alex, ik ben benieuwd om het allemaal in het echt te zien… Ik zat de foto’s op je site eens te bekijken en kwam toen deze foto tegen:

[img]http://www.miniatuurstoom.nl/images/rsgallery/display/ws_HPIM0145.jpg.jpg[/img]

Nu lijkt het of de steunbout links boven er niet in zit ofzo, klopt dat ?

Johan
    Deelnemer

Ziet er goed uit Alex. Had de ketel al voor een deel bij SOMA gezien.. Ik heb trouwens ook al overleg gehad met de lasser over de ketel voor de Ruston/Hornsby Chain tractor.. Maar dat project staat nog in de steigers. Eerst nog “even” een Baureihe 23 in 3,5 inch afmaken 😆

Alex
    Deelnemer

Ik kan iedereen geruststellen, de steunbouten zitten er echt allemaal in.

Links boven en onder zit een dikkere bout waar nu een tapgat M6 inzit om de ketel aan de hornplate vast te zetten. Op de foto heb ik iets van de bovenkant bout afgeslepen om deze pas te krijgen tussen de frameplaten, dit glimt door de flits nogal op de foto en geeft een vertekent beeld. Op de vergroting van de foto kan ik zelfs het center voor het boutgat zien.

Alex
    Deelnemer

Zoals de lezers van Onder Stoom weten is deel 1 over Rode Paulien inmiddels gepubliceerd. Ondertussen ben ik natuurlijk al een aantal delen vooruit, maar ook bij mij gaat wel eens iets verkeert. Zoals een aantal insiders weten heb ik het hele cilinderblok opnieuw moeten maken, nadat het op de grond gevallen was. Hoe dat zit leest u t.z.t. wel. Gelukkig zit de gang er nu weer in. Eventuele vragen zal ik via dit forum trachten te beantwoorden

Groeten Alex

8 berichten aan het bekijken - 17 tot 24 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven