T-verter is stuk

• Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst ge├╝pdatet op 12 jaren geleden door fer.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    fer
    Deelnemer

Een goede dag forumleden

Ik ben me zojuist aangemeld en moet nog even de weg zoeken op dit forum maar ik heb al wel een vraag en dat is deze.

Ik heb en Taian T-verter op mijn freesbank zitten nu is deze helaas stuk gegaan en ik vroeg me af of dit product nog te verkrijgen is in Nederland.

Het gaan dus om een toerenregelaar die op 220 is aangesloten met een 380 motor

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen

Mvg Fer

Jan Nieuwenhuis
    Deelnemer

Hallo Fer,

Zo’n T-verter, oftewel een frequentieregelaar, is in diverse uitvoeringen te koop.

Stuur me even een PB-tje, ik heb er nog wel een paar liggen.

Waarschijnlijk kan ik je er dus wel mee helpen.

ArnoldS
    Deelnemer

Hallo Fer,

Heb je jezelf misschien al afgevraagd waarom de T-verter stuk is gegaan? Was dat tijdens of kort na een freesklus?

Waarom zeg ik dit, welnu omdat het hier misschien een toerenregeling betreft voor een gelijkstroommotor. Toerenregelingen voor gelijkstroommotoren kunnen namelijk slecht tegen het gebruik van een slagfrees.

Vriendelijke groeten,

Arnold

Jan Nieuwenhuis
    Deelnemer

Hallo Arnold,

als ik goed gelezen heb was hier sprake van een inverter voor een 220-380V motor.

Bij mijn weten kan het dan alleen om een wisselstroommotor gaan.

Wat is de reden dat een gelijkstroomregelaar problemen zou kunnen hebben bij het gebruik van een slagfrees?

ArnoldS
    Deelnemer

Hoi Jan,

Sorry, je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed opgelet… ­čś│

Groeten

fer
    Deelnemer

Hallo Jan en Arnold

De regelaar is waarschijnlijk stuk gegaan na een verhuizing (er zit sluiting in) ik heb altijd zonder problemen met het apparaat gewerkt .

Jan ik heb een Pm gestuurd als ik het tenminste goed gedaan heb, het is nog even uitzoeken hoe hier alles werkt.

Mvg Fer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven