verschuifbaar excentriek

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen verschuifbaar excentriek

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    john
    Deelnemer

Beste collega stoombouwers,

In Arnhem zag ik iemand die 2 excentrieken op een as had zitten die op en neer konden worden bewogen door een as die door de hoofdas liep heen weer te halen.

Op die manier kan een stoommachine vooruit en achteruit draaien door het gehele excentriek op de as omhoog of omlaag te verschuiven waardoor de beweging 180 graden wordt omgedraaid.

De persoon in kwestie was bezig om de Clayton Undertype steamwagon zo origineel mogelijk na te maken.

Heeft iemand een schets of tkening van een dergelijk verschuifbaar/verstelbaar excentriek ?

rudolf50
    Deelnemer

John ik heb de tekeningen hiervan in mijn bezit dit zijn modificatie’s voor de clayton.

Het is een beschrijving van Bernard Lundberg en gepubliceerd in de modelengineer.

Rudolf

john
    Deelnemer

Beste Rudolf,

Is het veel moeite om deze digitaal te maken en te mailen, OF, kopieeren en op te sturen (portokosten worden vanzelfsprekend vergoed).

Groetjes,

John

rudolf50
    Deelnemer

John,

Ik kan ze digitaal voor je maken als een pdf bestand stuur even een pb waar het heen moet.

Bij de bouwer die je heb gesproken heb ik het ook gezien voor de loop van de machine zal het beter zijn maar om te bouwen lastiger.

Ondanks het feit dat ik nog de mogelijkheid heb om te veranderen houdt ik me voorlopig vast aan het ontwerp van Robin Dyer.

Je hebt zaterdag in arnhem nog met me staan praten en toen gaf ik al aan dat ik die tekeningen had.

Rudolf

john
    Deelnemer

Beste Rudolf,

je hebt een PB van me.

stuur maar via email, dan zieik het wel……………

In ieder geval, al vast bedankt !!!

Groet,

John

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven