Verzekering

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Alex
    Deelnemer

Nu Rode Paulien zover is dat ik ermee rijden kan vraag ik me af hoe e.a met de verzekering zit. Als ik het goed heb zijn we op evenementen verzekerd via de stoomgroep, maar ik kan niet uitvinden of ik via mijn W.A. verzekerd ben als ik een keer op de weg rij. Ook mijn verzekerings agent kan geen uitsluitsel geven. De vraag lijkt te zijn of de RDW je als motorvoertuig ziet. Wie heeft hier ervaring mee?

Cor Stoom
    Deelnemer

Hallo Alex,

als je kijkt naar de definitie van “motorvoertuig” dan zul je zien dat een stoomwals wel degelijk onder deze definitie valt. Dit houdt in, dat als je met jouw stoomwals op de voor het openbaar verkeer openstaande weg rijdt, je moet voldoen aan alle inrichting eisen die in het Voertuig reglement staan, dus oa verlichting remmen etc.

Krijg je dus op de openbare weg een aanrijding met dit “ding” en de Politie komt ter plaatse, dan “hang” je.

Er zou een discussie kunnen ontstaan over, dat het een “speelgoed ding” is, als de Politie dan proces-verbaal zou opmaken, wat ik in dit geval zou doen, dan zal de rechter hierover oordelen en dat kan een verrassing zijn, want spelen op de openbare weg is ook verboden.

Je hebt al uitgezocht dat je op “evenementen” verzekerd bent door de club en als je bv op een jaarmarkt, dus buiten de club om wilt optreden, dan zou ik voor die dag het “ding” verzekeren.

Ik hoop dat je bespaard zult blijven voor dergelijke ongevallen.

mvg Cor. 😆

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven