voedingwatertank met oliescheider

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Algemeen voedingwatertank met oliescheider

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    klaas
    Deelnemer

Hallo hobby vrienden,

kan iemand mij helpen , ik ben op zoek naar een tekening of schets van een watertank met een olie scheider er in.

Deze heb ik nodig om langer te kunnen varen met mijn stoom sloep.

als ik het afgewerkte stoom die van de cilinders komt opvang en die weer kan gebruiken om mijn ketel nivo op pijl te houden ben ik al blij, maar in het water mag natuurlijk geen olie in zitten dus moet ik een olie scheider in die watertank hebben. Dus als iemand waar ik zo,n tekening kan vinden of mij kan uitleggen wat ik kan doen zou het er fijn zijn

Will
    Deelnemer

Beste Klaas

Vertex heeft diverse olieafscheiders voor gebruik in de werkplaats, mischien kun je hier een idee opdoen afbeeldingen staan in de catalogus

Vriendelijke groet

Will

john
    Deelnemer

Een olie afscheider is niet zo moeilijk hoor.

gewoon een bakje met schotjes er in maken waar het water onder door moet lopen naar het volgende segment.

3 segmenten zijn wel genoeg.

vooraf het bakje met water vullen !

TIP: plaats een voorwarmer in de afgewerkte stoomleiding !

op die manier koel je de afgewerkte stoom af, en warm je het ketelwater al voor.

het condensaat/reststoom komt uit met een pijpje in het eertste segment.

Dit condenseert en de olie gaat op het water drijven.

doordat de 3 segementen via de onderkant van de schotjes met elkaar in verbinding staan loopt het water via die weg naar de andere segmenten.

eventuele olie welke nog ontsnapt zal in segment 2 boven komen drijven.

je zal de een overloop naar een aparte tank moeten maken waar dit condensaat in opgevangen wordt.

Vanaf die tank laat je de pomp de ketel weer vullen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven