Vol hardmetaal universeel frezen

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Vol hardmetaal universeel frezen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    BTW
    Deelnemer

Na enigzins slechte ervaring met goedkopere universeel vingerfrezen frezen, heb ik besloten om over te gaan tot de aankoop van VHM frezen.

Heeft iemenad ervaring in de aankoop van VHM frezen? Zo ja, welk fabrikaat kan worden geadviseerd, verkoop adressen zijn eveneens welkom.

Bij voorbaat dank voor de adviezen.

MVG Bert

Ed
    Deelnemer

Hallo Bert,

Kijk eens hier.

http://www.verspaningonline.eu

Mvg.

Ed

v.d.Hoest
    Deelnemer

Hallo Bert,

kan je ons vertellen van je probleem met HSS frezen

Dit zijn toch veel gebruikte soorten en moeten eigelijk probleemloos in gebruik zijn.

Ook VHM frezen hebben hun mogelijk en onmogelijkheid en zij hebben ook hun specifieke eigenschappen.

Met groet v.d.Hoest

Tjalling
    Deelnemer

Beste Bert,

Echt slechte frezen worden er tegenwoordig niet meer gemaakt, maar zeker in deze tak geldt dat er voor kwaliteit betaald moet worden.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jouw toepassing en hoop je terzijde te kunnen staan met wat advies.

VHM frezen zijn zeker niet zaligmakend! Deze jongens hebben namelijk altijd hoge snijsnelheden en voedingen nodig.

HSS frezen kunnen met veel lagere snelheden uit de voeten. Heel belangrijk is het materiaal en de toepassing.

Ik hoor graag van je wat meer gegevens.

Met vriendelijke groet,

Tjalling Molenwijk

Verspaningstechnisch adviseur

peterve
    Deelnemer

Belangrijke vraag is wat voor freesbank heb je

VHM frezen op een hobbybankje zal een kostbare zaak worden

Voor VHM frezen is een stabiele bank nodig die toch wel in de buurt van de geadviseerde omtreksnelheid kan komen

Erg vergevingsgezind is VHM ook niet

Peter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven