Wat voor staal gebruiken

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Wat voor staal gebruiken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #607
    Jord
    Deelnemer

    Wil wat gereedschapen maken wie kan me zeggen wat voor materiaal ik moet gebruiken om mooi en naukeurig te draaien om mijn draaibank.

    Ik heb een Optimum draaibank D280 x 700 G heb trouwens ook wel een gebruiks aanweizing daar vroeg iemand naar.

    m.v.g. Safecracker

    #5911
    pfb
    Deelnemer

    Moi,

    Wat voor gereedschappen wil je maken en wat voor material wil je ermee gaan verspanen. Geef even wat meer gegevens, misschien kan iemand je verder helpen.

    Zelf maak ik van zilverstaal wel eens profielbeiteltjes voor bewerking van messing.

    Maar er zijn vast wat meer dingen die kunt gebruiken, maar meer gegevens zijn nodig.

    Groetjes Peter

    #5912
    Jord
    Deelnemer

    Ik maak zelf openings gereedschappen voor kluis sloten ect, ect. en werk veel met RVS maar dat verspaand slecht.

    Ik gebruik veel capillaire rvs buisjes zeer dun vanaf 3mm diameter met een wanddikte van 0,5 en soms nog dunner.

    De grotere stukken wil ik van een ander materiaal maken die ook goed zijn te hard solderen, er komt ook nog wel wat kracht op dit gereedschap.

    http://www.mbausa.com/prodimages/LD34.JPG

    http://www.levapix.com/public/media/slr600.jpg

    Dit zijn enkele voorbeelden van gereedschappen die ik ook maak.

    m.v.g. Safecracker

    #5913
    draaibankboy
    Deelnemer

    Beste Safecracker

    Voor het verspanen van RVS met hardmetalen beitels gebruik je best een snijsnelheid van 70-80m/min dit samen een goede koeling geeft een goed resultaat. Voor de dunwandige werkstukken is het aangeraden om een nadraaibeitel te kiezen met een kleine neusradius (0.4mm en kleiner), een aanvalshoek van 90° en een scherpe wighoek.

    mvg.

    Dries

    #5914
    Jord
    Deelnemer

    draaibankboy wrote:

    Beste Safecracker

    Voor het verspanen van RVS met hardmetalen beitels gebruik je best een snijsnelheid van 70-80m/min dit samen een goede koeling geeft een goed resultaat. Voor de dunwandige werkstukken is het aangeraden om een nadraaibeitel te kiezen met een kleine neusradius (0.4mm en kleiner), een aanvalshoek van 90° en een scherpe wighoek.

    mvg.

    Dries

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven