welke diameter stoomleiding

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    tommyke
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben een stoomloc 3″5 aan het omschalen naar 7″25 nu is mijn vraag hoe zit het met alle leidingen ( water toevoer , stoomleiding)?

groeten

pfb
    Deelnemer

Hallo,

Naar mijn idee is het heel eenvoudig; twee maal de oppervlakte van de buis doorsnede. Alleen de water toevoer naar de ketel moet niet te krap zijn.

Bij een kennis werd dat een probleem, na het opschalen kreeg de lok te weinig voedingswater om iets langer vol vermogen te draaien. Let ook hierbij op de doorlaat van de koppelingen.

Succes, Peter

De Hoefsmid
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben ook een trein aan het opschalen (de Williams van Martin Evans) van 3,5 naar 7 1/4 “. Ik ga voor al dat soort dingen (kranen, smering, leidingen, maar ook maten kruktappen e.d.) gewoon de maten van een willekeurige 7 1/4” loc gebruiken die ongeveer overeen komt. Ik gebruik hiervoor het tekening pakket van de BR 64 die in de modelbouwer heeft gestaan van Theo Zwart. Ik weet ook nog niet of dit helemaal de goede weg is want dit ik ook mijn eerste project.

vr.gr. Paul

Cor Stoom
    Deelnemer

Hallo Tommyke en P&P,

al een hele tijd geleden heb ik op dit forum gelezen, dat je niet zomaar een tekening straffeloos kan opschalen, door iets bv gewoon te vermenigvuldigen of te delen.

Dit schijnt niet te werken en vraag me niet waarom.

De mensen die hier antwoord op weten te geven, zijn op het ogenblik allemaal met vakantie, dus ik zou even wachten voordat je dingen gaat doen die later fout blijken te zijn.

Misschien even de zoekfunctie hier gebruiken.

Veel suc6,

mvg,

Cor 8)

Cor Stoom
    Deelnemer

Tommyke,

ik heb iets gevonden. Kijk hier eens naar:

http://forum.onderstoom.nl/viewtopic.php?t=1212&highlight=verschalen” class=”bbcode_url”>http://forum.onderstoom.nl/viewtopic.php?t=1212&highlight=verschalen

Ik heb gezocht onder “verschalen”.

suc6,

Cor 8)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven