Welke lak moet ik gebruiken om een lok te kunnen spuiten?

De nieuwste berichten Forums Stoom algemeen Werkplaatstechniek Welke lak moet ik gebruiken om een lok te kunnen spuiten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jon van Dijk
    Deelnemer

Goedenavond,

Ik zit er al een tijdje tegenop maar moet toch gewoon gaan gebeuren en dat is het spuiten van mijn stoomlok. Nu heb ik al via de zoekfunctie het een en ander zitten zoeken, maar ik kom er nog niet helemaal uit wat voor primer ik het best kan gebruiken voor op messing, koper en staal? Ik zit namelijk met het feit dat ik geen etsende primer kan vinden die ook warm mag worden (ketel ect. ect.) en in een spuitbus zit.

Bij voorbaat dank,

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

gengler
    Deelnemer

Hallo Jon,

Zie “Onder Stoom”, Februari 2002 (aflevering 186), blz. 19 – 20.

Daar staat een “kort maar krachig” verhaal van de hand van Rob van Dort “Het schilderen van modellen”.

Hij adviseert daarin (na gedegen voorbehandeling!) als grondverf een z.g. washprimer van Teoflux.

Deze twee componentenverf gaat een verbinding aan met het metaal en zou goed geschikt zijn voor messing en ook goed bestand zijn tegen warmte van schoorsteen of rookkast.

Voor verdere details, zie het hele verhaal in ons aller lijfblad.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar als Rob het zegt, durf ik niet te twijfelen…

Succes ermee!

Gep

jann
    Deelnemer

gengler wrote:

Hallo Jon,

Zie “Onder Stoom”, Februari 2002 (aflevering 186), blz. 19 – 20.

Daar staat een “kort maar krachig” verhaal van de hand van Rob van Dort “Het schilderen van modellen”.

Hij adviseert daarin (na gedegen voorbehandeling!) als grondverf een z.g. washprimer van Teoflux.

Deze twee componentenverf gaat een verbinding aan met het metaal en zou goed geschikt zijn voor messing en ook goed bestand zijn tegen warmte van schoorsteen of rookkast.

Voor verdere details, zie het hele verhaal in ons aller lijfblad.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar als Rob het zegt, durf ik niet te twijfelen…

Succes ermee!

Gep

ik gebruik altijd rust-oleum dus niet karbo leum teoflux is niks waard vroeger spoot ik daar wel eens een autoje mee als je ging tanken en je drubelde wat benzine lag de verf er af motip is ook goed heb je ook tegen hitte tot 650 graden

jann

Jon van Dijk
    Deelnemer

Goedenavond,

Allereerst mijn excusses voor de late reactie, ik ben erg druk met werk en mijn opleiding. Jan en Gep bedankt voor julie reactie!

Ik ben eens gaan informeren voor Theoflux maar ik kreeg een alternatief van Sikkens deze heeft ook een washprimer. Alleen hebben ze deze momenteel niet op voorraad. Ik ga van de week kijken of deze hittebestendig is.

Ik weet wel dat Motip hitte bestendige verf heeft. Maar een primer die een licht etsende werking heeft hebben ze niet van gehoord. Van de week dus tevens langs een betere autospeciaalzaak.

Van de week zal ik mijn bevindingen melden

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

Cor Stoom
    Deelnemer

Hallo knutselaars,

als U even over de grens kijkt (welke eigenlijk?) dat hebben ze bij de Berliner Eisenbahn dit probleempje al lang opgelost, dus waarom weer het wiel opnieuw uitvinden? Kijk maar eens op zijn site bij de BR74 hoe mooi dat in de primer staat en daarna is geschilderd/gespoten, echt Duits, goed dus.

Het geheim van de smid staat niet rechtstreeks op de site, dit zit achter een wachtwoord, waar je alleen bij kan komen als je meedoet aan het project.

Ik denk dat als je een mailtje naar Mario stuurt, hij je zeker verder helpt.

Wisten jullie trouwens dat hij loks op bestelling maakt!! en mooiiiiiiiii. daar heb je geen draai- of freesbank bij nodig, gewoon een kompleet werkend bouwpakket.

De site is hetzelfde wat boven staat, maar dan met www ervoor en met een plat streepje streepje tussen B en E en daarna punt DE

Doe er uw voordeel mee.

Cor. :P :lol:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Scroll naar boven